מועצת העיר אישרה: הארנונה בבת ים מתייקרת

תמונת המחשה | צילום: שאטרסטוק

תמונת המחשה | צילום: שאטרסטוק

לאחר לא מעט ויכוחים בטונים גבוהים, אישרה מועצת עיריית בת ים את צו הארנונה לשנת 2018. הצו כולל העלאת התעריפים בשיעור של 2.18%, בהתאם לנוסחת העדכון של משרד הפנים המבוססת על מדד המחירים לצרכן ומדד השכר הציבורי. בדיון הציע חבר האופוזיציה אלי יריב לא להעלות את הארנונה על אף דרישת משרד הפנים כדי להתחשב בתושבי בת ים. חברי הקואליציה לא קיבלו את עמדתו והצביעו כולם בעד התייקרות התעריפים. חברי האופוזיציה אלי יריב, קטי פיאסצקי, איתי קרמר, לאה בם ויהודה הרוש הצביעו נגד ההתייקרות.

"תושבי בת ים משלמים ארנונה גבוהה מאד וקורסים תחת נטל הארנונה", אמר לאחר חבר המועצה אלי יריב לאחר הישיבה, "חייבים להפסיק את העלאה האוטומטית. למועצת העירייה הסמכות שלא לאשר את העלאה למרות דרישת משרד הפנים. בת ים מדורגת בין הערים שבה תשלום הארנונה מהגבוהים בארץ, העירייה יכולה שלא להעלות את הארנונה ולחסוך את הכסף בכך שיופסקו הבזבוזים המיותרים שעושה העירייה".

מנגד אמר מ"מ ראש העיר ויושב ראש ועדת הכספים רפאל ברנז: "הציבור צריך להבין, התבקשנו על ידי משרד הפנים להעלות את הארנונה ב-2.18%, אי אפשר להוריד או לעלות. רק אם העירייה רוצה לעלות מהאחוז הזה היא צריכה להגיש בקשה. אם היא רוצה להוריד את שיעור אחוז הארנונה היא צריכה לאשר את העלאתה ואז להוריד. אני אישית הייתי במשרד הפנים וביקשתי להוריד את שיעור הארנונה בעיר".

 

 

פורסם על ידי