מוסדות החינוך בבת ים ציינו את כ"ט בנובמבר

חוגגים בביה"ס הרא''ל

חוגגים בביה"ס הרא''ל

בזמן שבבניין האו"ם בניו יורק שיחזרו השבוע באופן מדויק 70 שנה להצבעה על תכנית החלוקה, אשר סללה את הדרך להקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, בבתי הספר בבת ים ציינו את היום בדרכים שונות וחווייתיות.

בביה"ס הרא"ל ציינו את כ"ט בנובמבר בהרקדה חגיגית עם דגלי א"י, פעילות המלמדת על ההצבעה באו"ם בכיתות ואף בצביעה ופעילויות נוספות ומלמדות בגני החטיבה הצעירה. "כ"ט בנובמבר הוא יום חג למדינת ישראל, ואנו בביה"ס הרא"ל לא יכולנו שלא לציינו בשירה, ריקוד והעמקה בחשיבות היום לכל אחד ואחת מאיתנו", אמרה דניאלה פרץ, מנהלת ביה"ס. יו"ר הנהגת ההורים בביה"ס, ענבל פלאח-יעקב, הוסיפה: "כאמא לילדים הלומדים ומתחנכים בביה"ס וכתושבת רחוב כ"ט בנובמבר, היה חשוב לי שילדיי יחוו את יום ההכרזה החשוב כל כך לעם היהודי ולמדינת ישראל, ובבית הספר חיקינו את השמחה והריקודים של היהודים ממש כאילו היום הסתיים המנדט הבריטי ומוכרזת הקמתה של מדינת ישראל העצמאית".

בבית הספר ראשונים ציינו את היום בטקס חגיגי בהשתתפות כל תלמידי בית הספר, ממשכבות א'-ו'. בטקס תלמידי בית הספר שרו שירי ארץ ישראל ושירי ציונות תוך כדי שהם נעזרים בשירונים שניתנו להם מראש ללמידה. בסיום הטקס, תלמידי המנהיגות הצעירה של מועצת התלמידים הבית ספרית הוזמנו לבמה לקבלת תעודות הערכה על בחירתם ופועלם למען בית ספר.

תלמידי בית הספר ראשונים

תלמידי בית הספר ראשונים

בבית הספר תחכמוני קיבלו את פני התלמידים בבוקר צמד מורות בלבוש של חלוצות מהיישוב היהודי בארץ ישראל כמו בתקופת ההכרזה. המורות החזיקו גיליונות של העיתון "המבשר" ואת הידיעה המשמחת מיום ההצבעה, חילקו סוכריות בצבע הדגל ובירכו את התלמידים וגם את העוברים והשבים בברכת "מזל טוב – יש מדינה". בהמשך היום תלמידי שכבת ה' בסיוע מורה התיאטרון של בית הספר המחיזו את ההצבעה בכל כיתה באופן אינטראקטיבי, כך שגם התלמידים האחרים לקחו חלק וכל תלמיד ייצג מדינה אחרת בהצבעה. לסיום היום התכנסו כל התלמידים ברחבת בית הספר לברכת "שהחיינו" וריקוד דגלים בשורות כמו אנשי היישוב היהודי לאחר ההצבעה.

בחטיבת הביניים רמות הקימו במבואת הכניסה קיר לציון האירוע. הקיר הוקם על ידי בנות השירות הלאומי של בית הספר במטרה להעביר בצורה ויזואלית את חומר הלימוד אודות היום ותוכנית החלוקה.

המורות מחופשות בתחכמוני

המורות מחופשות בתחכמוני

הקיר המעוצב ברמות

הקיר המעוצב ברמות

בבית הספר יד מרדכי תלמידי שכבת ה' הכינו מערך שיעור בנושא כ"ט בנובמבר. התלמידים עברו בין כל כיתות בית הספר והעבירו את השיעור, וכך הפכו למורים ליום אחד.

בבית הספר הנשיא החליטו לשחזר את החגיגות ההמוניות שפרצו בארץ לאחר ההכרזה, וכללו ריקודים המוניים ברחובות תל אביב אחרי קבלת החלטה. התלמידים, מכיתות א' עד ו', הגיעו לבושים לבן, ובשעות הבוקר יצאו לחצר. בהובלת צוות המורות והמנהלת לבנה דבש הם חוללו במעגלי ריקודי עם לצלילי שירי ארץ ישראל. לפני שיצאו במחולות למדו בכיתות על הקמת המדינה, התהליכים ההיסטוריים שקדמו לה, ואפילו הכירו קוריוזים היסטוריים כמו העובדה שראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, נהג לעמוד על הראש בזמן מחשבות עמוקות. התלמידים למדו את הריקוד בצורת שרשרת כך שמורה למחול לימדה את שכבת ו' וכל שכבה לימדה את הכיתות שמתחתיה.

פעילות בכיתות ביד מרדכי

פעילות בכיתות ביד מרדכי

רוקדים בתחכמוני

רוקדים בתחכמוני

ממחיזים את כ"ט בנובמבר בתחכמוני

ממחיזים את כ"ט בנובמבר בתחכמוני

פורסם על ידי