מהנדס העירייה מתנגד לבנייה חדשה בחוף תאיו

חוף תאיו | צילום: טלי בנדו לאופר

חוף תאיו | צילום: טלי בנדו לאופר

מהנדס עיריית בת ים יהושע פתאל מתנגד לאישורה של תכנית שתאפשר את הרחבת המוקד החופי (שירותי חוף, מסעדה, בית קפה, חנייה) בחוף תאיו, בלומר בנייה חדשה בחוף, מה שלמעשה יצמצם באופן משמעותי את השטח החולי של החוף. היום (ראשון) אחר הצהריים צפויה להתכנס ועדת המשנה לתכנון ובנייה של בת ים כדי לדון בתכנית.

לפי התכניות הקיימות, עיריית בת ים רשאית להקים מוקד חופי חדש בחוף הדרומי ביותר של העיר – על גבול ראשון לציון, שיכלול שירותים סניטריים, תחנת עזרה ראשונה, מסעדה וכדומה. בנוסף קובעת התכנית ששטח המבנה לא יעלה על 250 מ"ר ובגובה של 5 מטרים, וכן עליו להיות במרחק של חצי קילומטר לפחות מהמוקד החופי של חוף תאיו.

במסגרת התכנית שתעלה היום לדיון, מבקשת העירייה לבטל את הגדרת המרחק המינימלי בין שני מוקדי החוף של חצי ק"מ ולאחד את זכויות הבנייה של מוקד החוף הדרומי החדש עם מוקד החוף של חוף תאיו. כך למעשה יתאפשר לבנות בשטח חוף תאיו מסעדות נוספות, למשל, או כל מבנה אחר על חשבון השטח החולי המשמש את המתרחצים.

מהנדס העירייה כאמור מתנגד לתכנית הזו. על פי חוות דעתו, איחוד המקבצים יגרום לבנייה מסיבית בשטח של 650 מ"ר בחוף תאיו. "יש לצמצם את שטחי הבנייה בחוף הים ולהשאיר שטחים פנויים לחוף – חול טבעי לטובת הציבור והעושים שימוש בחוף הים ובים", כתב מהנדס העירייה בחוות דעתו והוסיף: "הבינוי מהווה השפעה סביבתית שלילית על משאב הטבע ובעלי החיים. ממליץ להעביר את שטחי המקבץ הדרומי לאזור חוף הים המרכזי של העיר".

תאיו650

פורסם על ידי