לגור בבת ים – טיפים שחשוב להכיר

לגור בבת ים – טיפים שחשוב להכיר

מי שאוהב את מרכז הארץ בכל ליבו, אבל שוקל מעבר לעיר אחרת במרכז שתהיה תוססת אך עדיין כזאת שאפשר לרכוש בה דירה או לשכור בה דירה במחירים שפויים – כדאי שיכיר את העיר בת ים: עיר ששמה מעיד על חופי הים המקסימים והנקיים שבה, על הטיילת הנעימה שאפשר לפסוע בה בכל זמן, כמו גם על המסעדות, בתי הקפה, מרכזי הקניות וכל מה שיש לעיר חוף מקסימה להציע.

אם אתם עוברים לגור בבת ים או שאתם רוצים לשכור דירה בעיר היפה הזאת, חשוב שתדעו לפני הכל מה קורה בעיר הסמוכה לתל אביב שאפשר להגיע אליה לעיתים בהליכה מדרום תל אביב.

מגורים בבת ים

כיום ישנן שלל אפשרויות מגורים בבת ים, בין אם מדובר במגורים בבתים פרטיים, בתים דו משפחתיים ודירות בבניינים משותפים. בבת ים קיים מגוון רחב של פרויקטים, ביניהם מגורים ליד הים. ישנם לא מעט בניינים ובתים שממוקמים באזור החוף המדהים, כמו גם פרויקטים חדשים למבני מגורים בסמוך לחוף.

במהלך חיפוש הנכס בעיר, כדאי להתחשב בפרויקטי תמ"א 38, שכן בת ים מקדמת לא מעט פרויקטים כאלו, כמו גם פרויקטי פינוי בינוי, בכדי לחזק את הבניינים, לשדרג את הנכס ולשפר את איכות החיים בעיר. מלבד זאת, פרויקט תמ"א 38 מבוצע במבנים שנבנו לפני 1980, משום שאינם עומדים בתקן 413 (עמידת בפני רעידות אדמה), לפיכך חיזוק המבנים לא רק יהווה ביטחון לדיירים אלא גם יעלה את ערכו של הנכס.

כמו כן, ההתחדשות העירונית המאפיינת את בת ים בשנים האחרונות, מהווה מקום לתקווה לפיה היקף הבנייה בעיר יורחב באופן משמעותי, כך יהיו יותר נכסים לרכישה ולאכלוס.

מבנים המצויים בתהליך תמ"א 38 או שטרם החלו בתהליך, עשויים להימכר במחירים אטרקטיביים, לכן ייתכן וישתלם לכם לרכוש נכס שעתיד לעבוד תמ"א 38, כך שלאחר סיום התהליך, ערכו יגדל. בכל הנוגע לפרויקט תמ"א 38 בבת ים, ניתן למצוא כעת רחובות  שעוברים את התהליך כמו רחוב אבא ברדיצ'ב, רחוב ארלוזורוב, רחוב בר אילן, בזל, בר יהודה ועוד. תוכלו להיכנס לאתר של עיריית בת ים ולברר אילו פרויקטים אמורים להתרחש באזור בו אתם מעוניינים לרכוש או לשכור נכס.

יתרה מזאת, כדי לרכוש בית מגורים פרטי, חשוב לפנות אל חברות נדלן העוסקות במכירה והשכרת נכסים בעיר.

בילויים

לעיתים נדמה שערי המרכז השונות אטרקטיביות במיוחד, אולם לא רבים יודעים שלבת ים יש לא מעט מה להציע לתושביה. העיר מכילה כמה וכמה מוקדי בילוי שונים, החל מבתי קפה שפזורים ברחובות ראשיים ולאורך הטיילת, שלל מסעדות מעולות בסגנונות שונים (ניתן למצוא את "החומוס של הסורי" שנחשב מפורסם ביותר בארץ) ואפילו יום כיף על חוף הים. מלבד זאת, בבת ים ישנו היכל תרבות המציע הופעות, תערוכות, מיצגים ושלל אירועים תרבותיים בעוד שפאבים לא חסר, כמו גם מופעי רחוב והופעות גדולות בחגים בימי הקיץ ובאירועים מיוחדים.

חיי חברה

לצד שלל הפעילויות שהעיר מציעה, חשוב לדעת כי בת ים מקנה חיי חברה תוססים במיוחד, עליהם מספרים תושבים חדשים וותיקים בעיר. בבת ים כולם מכירים את כולם, הלחץ, כך מסבירים דיירים שעברו מתל אביב לבית ים, נמוך יותר, והחיים מתקיימים בעיר בקצב שונה.

לעיתים נראה כי למרות שהעיר ממוקמת כעשר דקות נסיעה מתל אביב היא עדין נחשבת ידידותית יותר מבחינת יחסים בין אישיים וחברתיים במקום.

מערכות חינוך

מי שמגיע לעיר עם ילדים, חשוב שידע כי העיר בת ים שמה לעצמה במעלה ראשונה לדאוג לחינוך מעולה ומותאם אישית לילדים מכל סוגי ושכבות האוכלוסייה. בבת ים פתחו שלל מערכות חינוך טובות תוך שאחוזי הנשירה בבתי ספר עומד על אחוזים מזעריים בעיר. בנוסף בבת ים אפשר למצוא מגוון מתנ"סים, תנועות נוער ומוסדות חינוך המתאימים לילדי העיר.

לסיכום, מי אמר שתל אביב היא המקום לגור בו? לשכור או לרכוש דירה באזור טוב, נעים ומתפתח. תמיד מומלץ לבצע סקירה של הפרויקטים בבת ים ובחירת האזור האידיאלי ביותר עבורכם. כיום, לבת ים יש המון להציע לתושביה, והיא בהחלט מקבלת מקום מכובד ברשימת הערים המומלצות בארץ.

צילום: Deposit photos

פורסם על ידי