חצר גן ילדים הפכה ל"מתחם זבל" בגלל פח שכונתי

חצר הזבל. ככה לא אמור להיראות גן ילדים

חצר הזבל. ככה לא אמור להיראות גן ילדים

פח זבל שכונתי, קטן יחסית בממדיו, הממוקם בצמוד לגן הילדים "הדייגים" בפינת הרחובות החרושת-חשמונאים, גורם למפגעים תברואתיים בגן ומסכן את שלום הילדים. בשבוע שעבר אחד השכנים זרק חלון זכוכית גדול בפח השכונתי – החלון התנפץ ושבריו התפזרו גם בשטח הגן ואחד הילדים נשרט בידו, כך לטענת ההורים.

מבדיקה שערכנו במקום מסתבר כי עיריית בת ים הציבה בצמוד לגן הילדים פח זבל שכונתי קטן יחסית, אחד בלבד, המיועד לשימושם של כ-20 בתי מגורים ברחוב החשמונאים, מפינת החרושת ועד יוספטל. חלק מהבתים הם פרטיים וחלקם בתים דו-קומתיים. רבים מהדיירים נוהגים לזרוק את הזבל הביתי שלהם באותו פח שכונתי, אולם חלקם אינם מקפידים לזרוק את שקית הזבל שלהם בתוך הפח אלא "מעיפים" אותה לכיוון הפח. התוצאה היא שלא פעם השקית נוחתת בתוך שטח חצר הגן.

"בכל בוקר הגננת והסייעת מנקות את חצר הגן בגלל שמושלך אליה זבל", אומרת אם לילד בגן, "אנשים זורקים את הזבל כמו קליעה אל הסל וחלק נופל אל תוך החצר. זה מביא חתולים לחצר ויש חשש מחולדות. שכנים שגרים מעל הגן כבר אמרו לנו שהם ראו בשעות הערב בחצר הגן גם  חולדות. זו סכנה לילדים שלנו".

ההורים טוענים כי היו פנו פעמים רבות בנושא הפח לעיריית בת ים, אך עד כה פניותיהם לא נענו. "פנינו לעיריית בת ים בכל מיני דרכים – מיילים, טלפונים, הודעות, ואף אחד לא מגיב אלינו. לא נאמר שזה בטיפול, לא נאמר לנו דבר".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "תודה שהסבתם את תשומת לבנו. אנו פועלים למציאת פתרון ארוך טווח למניעת הישנות המקרה בעתיד".

הפח השכונתי

זבל בכל החצר

פורסם על ידי