חילוץ מהסרטים: 12 בני משפחה נתקעו במעלית ברח' יצחק שדה

חילוץ הלכודים מהמעלית

חילוץ הלכודים מהמעלית

תרחיש אימה אירע במוצאי יום כיפור לתושבת בת ים מזל דוידוב, כשהיא ו-11 מבני משפחתה נתקעו במעלית אחרי שחזרו לביתם מבית הכנסת. דוידוב, בת 21, אם לפעוט כבן שנתיים המצויה בחודש התשיעי להריונה, מתגוררת בקומה ה-25 בבניין מגורים חדש ברחוב יצחק שדה בבת ים.

"חזרנו הביתה אחרי תקיעת שופר", היא משחזרת, "הייתי עם בעלי, בננו, חמי וחמותי, אחי וגיסתי וקרובי משפחה נוספים. נכנסנו יחד כל בני המשפחה אל מעלית רחבה וגדולה בבניין שלנו, ונתקעו לאחר מספר שניות".

בני המשפחה היו תקועים כשעתיים במעלית, בין קומת הקרקע לקומה הראשונה. "מזל שלמישהו היה טלפון ויכולנו להתקשר אל כיבוי אש והמשטרה", היא מספרת, "השהות במעלית הייתה מלחיצה, היו ממש אדים מרוב החום. היינו גם הרבה אנשים, אחד הילדים התחיל לבכות בהיסטריה וזה היה מבהיל. כשנעשה ממש חם בעלי טיפס לגג המעלית ופתח שם כדי שהמזגן ישפיע יותר כי היה ממש חם. חששנו מהתעלפויות, ואני הייתי קרובה לזה. אחרי הכל אני בחודש התשיעי לאחר צום. חששתי שאקבל צירים".

בסופו של דבר לוחמי האש חילצו את בני המשפחה מהמעלית התקועה לאחר שפתחו את דלת הכניסה למעלית בקומה הראשונה, ומגג המעלית שלחו סולם. "בגלל שהמעלית גבוהה כל כך היינו צריכים לטפס על הכתפיים של האנשים במעלית", היא מספרת, "אני יצאתי בין הראשונים ובדרך למעלה נפצעתי בברך ובידיים. מישהי אחרת התעלפה מיד לאחר שיצאה. פינו אותי לבית החולים ושם עשו לי תפרים בברך. על הדרך גם עשיתי אולטרסאונד שיצא תקין למזלי".

סכמי את החוויה. 

"זו הייתה חוויה מאוד מפחידה. הטיפוס מהמעלית החוצה מאוד מפחיד, פחדתי שהמעלית פתאום תתחיל לזוז ותעלה. רק אחרי שחילצו אותנו מהמעלית הגיע טכנאי, זה היה מאוד מרגיז".

מחלץ-650

פורסם על ידי