חייל מבת ים בתהליך גיור מחפש משפחה דתית שתלווה אותו

אלכסיי רשב | צילום אלבום פרטי

אלכסיי רשב | צילום אלבום פרטי

סמל אלכסיי רשב, בן 20 מבת ים, מחפש משפחה דתית מהעיר שתלווה אותו בתהליך הגיור בו הוא נמצא כעת.

אלכסיי, חייל בחיל תקשוב המשרת בבקעת הירדן, הוא בן לאב יהודי ולאם נוצריה. בגיל שנתיים הוא עלה לישראל עם הוריו ואחיו מרוסיה. כשהיה בן שמונה נפרדו הוריו, והוא נותר להתגורר עם אמו. הקשר עם אביו נותק. "כשהייתי ילד היו מקרים קיצוניים שירדו עליי כי אני לא יהודי", הוא מספר, "תמיד הרגשתי חלק מעם ישראל, אני גם משרת בצבא, אבל אני רוצה להיות יהודי. לכן כשהצבא הציע לי להתגייר, לא היססתי לרגע. בצבא נחשפתי יותר ליהדות, לאנשים מסורתיים, ורציתי להיות חלק מזה, להתחבר יותר לעם היהודי. אני מרגיש יהודי ואני חלק מהעם. אני רוצה לחקור את היהדות לעומק".

כעת כאמור אלכסיי מחפש משפחה דתית מבת ים שתלווה אותו בתהליך הגיור. "אני צריך את עזרתה של משפחה עם ילדים בחינוך דתי ואבא חובש כיפה", הוא מסביר, "אני רוצה וצריך ללמוד על אורח החיים הדתי, איך שומרים שבת, ללכת איתם לבית כנסת. אני צריך ש המשפחה תתגורר סמוך לביתי, בשכונת רמת הנשיא, כדי שלא אחלל שבת".

ומה אומרת המשפחה? "המשפחה שלי מאוד תומכת בי", הוא אומר, "למען האמת, אמא שלי בעצמה התחילה תהליך גיור כשעלינו לארץ אבל הבירוקרטיה הייתה קשה לה והיא לא ידעה את השפה ולכן ויתרה על הרעיון. היא מאוד גאה בי".

מעוניינים לסייע לאלכסיי? 054-7402113.

פורסם על ידי