חוגג 20 שנה: פסטיבל תיאטרון רחוב 2017 יוצא ברביעי לדרך

קברט טוטאל | צילום: דוברות העירייה

קברט טוטאל | צילום: דוברות העירייה

היום (רביעי, 23 באוגוסט) ייפתח פסטיבל בת ים לתיאטרון ואמנות רחוב לשנת 2017, שיחגוג 20 שנה לקיומו. הפסטיבל יימשך שלושה ימים וייערך גם ביום חמישי ומוצאי שבת, ברחובות העיר ולאורך הטיילת. הכניסה לכל המופעים חופשית.

בפסטיבל, שאותו מנהל אמנותית השחקן והיוצר אמיתי יעיש בן אוזיליו, יוצגו כ-40 מופעים מצרפת, איטליה, ספרד ואוסטריה, וכמובן מופעים ומיצגים ישראליים שפותחו במסגרת הפסטיבל ויעלו בבכורה עולמית.

אחת מקטגוריות הפסטיבל היא "חוזרים הביתה", שנוצרה כדי לחגוג את 20 שנות הפעילות של הפסטיבל ובה מופעים אהובים שהשתתפו בפסטיבלים קודמים. למשל ההפקה "אבנים" של קבוצת ORTO-DA שהועלתה בשנת 2005 וזכתה במקום הראשון. או למשל "מופע החנונים" שהועלה בשנת 2013 וכן המופעים "השכונה" ו"פיקוח אירוני". בנוסף, השנה לראשונה תיערך תחרות מופעי יחיד בשם "חתול רחוב". הזוכה בתחרות יקבל כרטיס טיסה ושהות בפסטיבל טרגה בספרד.

גירלסק650

הפסטיבל יציג 19 בכורות, 6 מהן תוצרת חוץ ו-13 ישראליות. הבכורות מחו"ל:

Galieto (צרפת) קבוצת dues ex machina – מופע קרקס ומחול אווירי על סיפורו של גלילאו המדען הדגול.

Fiers a cheval (צרפת) compagine des quidams – דמויות בלבוש בדיוני יהפכו לסוסים לבנים, ענקיים וזוהרים. המופע ילווה ביצירה מוזיקלית מקורית.

Adopted  (ספרד) fadunito and serge estabanell – ילדים מגודלים שבילו את רוב חייהם בבית יתומים מחפשים בקהל מי ייקח אותם לביתם, אולי הפעם ימצאו.

Girlsque streetband  (איטליה) – מקהלת נשים מדליקה בפרויקט חדשני בנוף תהלוכות הרחוב מנגנות, רוקדות ושרות בהתלהבות וחן.

Shandowing (בריטניה) rosier & chomko – אמנות רחוב היוצרת רגעים של גילוי ומעורבות ברחבי העיר ומעודדת אינטראקציה בין אנשים. פרויקט שבא לחקור את הניתוק שהטכנולוגיה יכולה ליצור בין זרים.

ATEMPAUSE (אוסטריה) julika mayer – בובות היפר-ריאליסטיות של נשים זקנות נטמעות בשגרת התושבים. המופע מבוסס על אלתור.

פרומו650

הבכורות הישראליות שישתתפו בפסטיבל:

קסם ישראלי / קברט טוטאל/ תאטרון רחוב – הצגה מוזיקלית קרקסית לכל המשפחה עם המון קסמים, ג'אגלינג, מוזיקה מקורית, אקרובטיקה ושיתוף הקהל.

Concrete / אופיר יודלביץ / מחול ואקרובטיקה – חבורה של רקדנים ואקרובטים מתייחסת לטיילת בת ים כאל פארק שעשועים אבסורדי ומנסה לערער את הסדר הקיים בעזרת פרקור, גרפיטי ועוד.

Shall we fall / נטע פולק ונועה לארה מאיר / תאטרון קרקס – בזירת קרקס, עולם בו אסור ליפול, שתי אקרובטיות אוויר מתמסרות לנפילה ולהנאה שביכולת להרפות. מופע קרקס חשוף ואמיתי בתלייה על חישוק אווירי ממתכת, בתוך זירה בימתית עגולה ברחוב.

יש בזה תום / איילה פרנקל / מחול וקהילה בשיתוף מרכז כלים – מפגש תנועתי בין אנשים מרקעים שונים. הם רוקדים יחד במעגלים שנוצרים ומתפרקים, משיקים ונפרדים.

טובה דיה / שי רמות / תיאטרון – קרקס – מופע יחיד לאישה וחבל. בין הקולות שבפנים לקולות שבחוץ, בין הקרקע לאוויר, האמנית מחפשת את קולה בעולם. אקרובטיקה פיוטית בשילוב טקסט וסאונד.

תזמורת הטבחים / תיאטרון אספלט / תיאטרון רחוב מוזיקלי – תזמורת הטבחים יוצאים מהמטבח כדי לשאול את הקהל מה ירצו להזמין לאכול וכך חושפת את המנעד הרחב בארץ של תרבויות, טעמים ומוזיקה. בתפריט: שירי אוכל מתובלים בליצנות, קצב ואקרובטיקה.

Street sound system / אורן עילם / אמנות וטכנולוגיה – ג'אם סשן ציבורי של נגנים מזדמנים. מטרת הפרויקט היא לאפשר לעוברי אורח לייצר מוזיקה אלקטרונית חיה על ידי תנועות גוף ושימוש בחיישנים אלקטרונים, כשהנגנים מתקשרים זה עם זה בעזרת העיניים, הידיים ותנועות הראש.

בדיקת מציאות / נמרוד פרחי / תיאטרון-קרקס – מופע לוליינות על חבל אנכי בשילוב מחול ותיאטרון.

אל החוף / faluja & lili / אמנות פלסטית – פסל רב ממדים בדמות אדם היוצא מהחוף בשילוב תאורה נעה המפיחה בה חיים. האמנים השתתפו בפסטיבל המידברן המפורסם.

דו / אנדרס גורביץ' / וידאו – מופע צילומי בו ציור רחוב דיגיטלי שנוצר במיוחד עבור פסטיבל בת ים.

חוליות / מורן סומר, אבי ולדי וריקרדו ורדסהיים / אנימציה במרחב – סרט אנימציה המוקרן על החול, בגבול הדינמי שבין ים ליבשה. שרשרת אירועים אבולוציוניים מובילה לרגע מדומיין אחד על החוף. האם אבולוציה היא שרשרת טעויות גנטיות ביצורים חיים לאורך הדורות: איזו מין טעות אנחנו?

מה שגדל / יעל המאירי / אמנות פלסטית – מיצב סביבתי המפגיש בין בטון וצמחים שחיים סביבו תוך תהייה על ההרמוניה המאולצת שמתקיימת סביבנו. האו האורבני והטבעי יכולים להתקיים יחד?

ובסופו של דבר / yadtomano / אקר ובאלאנס ולוליינות – לעבוד ולחיות יחד: זוג אקרובטים משקף באמצעות עבודתם מערכת יחסים על ריחוק, קרבה, בדידות והביחד. שינוי זוויות הראייה יזכיר לנו כי הבחירה היא תמיד בידנו.

adopted-SMALL650

בנוסף, חמישה מופעים נוספים יתארחו בפסטיבל: מופע תיפוף של דודיק אופנהיים ויובל גבאי, מיצג שהוצג לראשונה במידרבן 2017, רמפת הגל האינסופי החוגגת את רגע שבירת הגל על החוף, מופע של הפעלולן סרגיי שמנסה מזה שלוש שנים להופיע בפסטיבל והפעם אולי יצליח.

עוד מופעים: walk – ניסוי במרחב הציבורי בו יתקיים סיור בהשתתפות הקהל דרך תוואי מופעי הפסטיבל. המשתתפים ייאספו בנקודת מפגש סודית ומשם ייצאו זוגות זוגות לסיור אלטרנטיבי ומגרה חושים.

במיצג גרעינים מזמינה האמנית נעם אדרי את אנשי המזרח התיכון להצטרף אליה למעשה אמנות – פיצוח גרעינים משותף של 10 טון גרעיני חמנייה. הקליפות יזרקו להר ענק ומשותף אשר יישלח למוזיאון בלונדון, לצד סרט דוקומנטרי על תהליך היווצרותו. הפרויקט ההומוריסטי, שרץ משנת 2012, סחף אחריו רבים והפך לניסיון לקירוב לבבות.

מעיריית בת ים נמסר עמדות המודיעין השנה יהיו ניידות כאשר מי שימלא את תפקיד חשוב זה הם בעלי מוגבלויות אשר ינועו במרחב על גבי כסא גלגלים, זאת מתוך מטרה להעצים אותם.

"הפסטיבל הוא חלק מהתפיסה של העיר, לפיה תרבות היא נחלת הכלל וזכות הקיום שלה הוא ביכולתה לגעת בציבור הרחב", מסר ראש העירייה יוסי בכר, "זה סוד קסמה של העיר בת ים. זהו סוד קסמו והצלחתו של הפסטיבל״.

פורסם על ידי