ועידת הערים המתחדשות תעלה לתושבי בת ים 585,000 שקלים

ועידת הערים המתחדשות תעלה לתושבי בת ים 585,000 שקלים

בשבוע הבא תארח בת ים את ועידת הערים המתחדשות לשנת 2017 שמארגן העיתון הכלכלי "דה מרקר" בהשתתפות שרים ובכירים במגזר הציבורי. העירייה הסכימה לשלם לעיתון יותר ממיליון שקלים עבור הוועידה.

ביום שני בשבוע הבא, 3 באפריל, יתקיים בהיכל התרבות בעיר אירוע רב משתתפים שמארגן העיתון הכלכלי "דה מרקר" – ועידת הערים המתחדשות לשנת 2017. בוועידה ישתתפו ראש העירייה יוסי בכר, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, שר הפנים אריה דרעי, שר הכלכלה אלי כהן, מתכננת מחוז תל אביב האדריכלית נעמי אנג'ל, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר ערן ניצן ועוד רבים ומכובדים. המושב השני בוועידה יעסוק בסוגיה הנמצאת בראש סדר היום של העיר – "איחוד או מטרופולין כמנוע לצמיחה והתחדשות ערים".

ההשתתפות בוועידה כרוכה בתשלום: 150 שקלים כרטיס רגיל, 100 שקלים למנויי "דה מרקר" ו-50 שקלים לתושבי בת ים. לכאורה תושבי בת ים נהנים מהטבה מפליגה והנחה משמעותית, אבל מסתבר שבכירי העירייה הסכימו לשלם לעיתון "דה מרקר" הרבה מאוד כסף כדי שהוועידה שלו תערך דווקא בבת ים.

ב-24 בינואר השנה חתמו העיתון "דה מרקר" והחברה העירונית חוף בת ים – המהווה זרוע ביצועית של העירייה ויו"ר הדירקטוריון שלה הוא ראש העיר, על הסכם מיוחד לפיו הוועידה השנתית של "דה מרקר" תתקיים השנה בבת ים. שני הצדדים – העיתון והחברה העירונית, התחייבו לשמור על סודיות פרטי ההסכם ולא לחשוף אותם לציבור. נציג החברה העירונית החתום על ההסכם הוא מנכ"ל העירייה ארז פודמסקי שקד.

במועד עריכת ההסכם לא נקבע עדיין היכן תערך הוועידה – בהיכל התרבות בעיר או בפרויקט "סאן בת ים". במסגרת ההסכם הסכימה החברה העירונית לשלם לעיתון "דה מרקר" יותר ממיליון שקלים אם האירוע ייערך ב"סאן בת ים", או לשלם לעיתון "רק" 585,000 שקלים אם האירוע יתקיים בהיכל התרבות (שם אכן הוא יתקיים).

בהסכם נקבע עוד כי הפקת האירוע, שיווקו ופרסומו יהיו באחריות "דה מרקר". עוד נקבע בהסכם, כי העיתון "דה מרקר" זכאי יהיה לשתף באירוע חברות מסחריות או גופים נוספים כנותני חסות בוועידה, וכל התמורה הכספית שתתקבל מהם תהיה שייכת בלעדית לעיתון.

חברת המועצה קטי פיאסצקי, שהייתה עד לאחרונה חברה בדירקטוריון החברה והתפטרה ממנו בישיבת המועצה האחרונה בעקבות אי סדרים לטענתה בחברה, אמרה השבוע: "כמי שהייתה חברת דירקטוריון אני לא מופתעת. זאת לא הפעם הראשונה שהתנהלות החברה מעלה תהיות. העיר בת ים נמצאת בגרעון עצום שגורע מתחומים חשובים כמו רווחה, חינוך, איכות סביבה ועוד. הנהלת העיר, הפעם באמצעות חברת חוף בת ים, מוכיחה פעם נוספת שתושבי העיר אינם נמצאים בראש סדר העדיפויות שלה".

תגובת העירייה: "עיריית בת ים בשיתוף עיתון 'דה מרקר' תקיים בשבוע הבא את אחת הוועידות המרכזיות והחשובות בישראל בתחום הנדל"ן, בה ייקחו חלק ארבעה שרי ממשלה בכירים ולצידם ראשי ערים, נציגי הפקידות הבכירה במשרדי ממשלה ומקבלי ההחלטות על הפיתוח הלאומי. כעיר המובילה את תנופת הבנייה וההתחדשות העירונית, אנו גאים ליזום את הוועידה, שתתרום להמשך ביסוס מעמדה של העיר כיעד החם הבא לפיתוח עסקים ונדל"ן ותתרום לפיתוח המהלכים החדשניים שמקדמת הנהלת העיר למען בת ים ותושביה".

מה יהיה על הגרעון? בניין העירייה

מה יהיה על הגרעון? בניין העירייה

 

פורסם על ידי