עד כמה בטוחה ההסעה העירונית של ילדי הגנים?

תמונת המחשה | צילום שאטרסטוק

תמונת המחשה | צילום שאטרסטוק

עד כמה בטוחה ההסעה העירונית של ילדי הגנים – מהגן בו הם לומדים אל הצהרון? לטענת א' (השם המלא שמור במערכת), תושבת בת ים ואם חד-הורית, ההסעה אינה בטוחה באופן מספק ולכן היא שכרה עבור בנה הסעה פרטית.

"הבן שלי בן ארבע והוא מאוד שובב", היא מסבירה, "הוא לומד בגן של החינוך המיוחד. הגן שלו נמצא ברחוב אורט ישראל ובגן אין צהרון, יום הלימודים מסתיים בשעה 14:00 אז בני צריך לעבור לצהרון שברחוב בר אילן. אני זכאית להסעה מהעירייה, אבל הבעיה היא שמרגע שהוא יורד מההסעה ועד לכניסתו לצהרון הוא לבד בלי השגחה".

מדוע הוא בלי השגחה?

"לסייעת ברכב אסור לצאת ממנו ולהשאיר את הילדים לבד, ולסייעת בגן אסור לצאת ולעזוב את הגן. כיוון שבשעה 14:00 הורים רבים מגיעים לאסוף את ילדיהם מהגן, יש סביב הגן המון המולה והוא מסוגל ללכת למקום אחר. אני דואגת לו. אני יודעת שהסייעת ברכב מתקשרת לצהרון ומבקשת לפתוח לו את השער, אבל מה יקרה אם הסייעת שבצהרון לא תשמע את הטלפון? זה מקרה שקרה במקום אחר והילד פשוט נשאר בחוץ. מי לוקח אחריות במצב כזה על הילד? אני מתה מפחד. הוא יורד מההסעה עם התיק והבוסטר, משא כבד לילד בן ארבע, ומה יהיה בחורף כשהוא עם מטריה ומעיל? הוא גם ילד שובב לפעמים בורח לי לכביש כשהוא איתי אז מה ימנע ממנו לעשות זאת כשהוא ללא השגחה?".

מה עושים?

"בגלל המצב הזה, מתחילת השנה אני משלמת עבור הסעה פרטית שלוקחת אותו לצהרון. זה לא פשוט עבורי, זו הוצאה של 250 שקלים ואני אם חד הורית לשני ילדים".

א' מספרת עוד, כי בחברה לתרבות ופנאי המפעילה את רשת הצהרונים בבת ים הציעו לה להעביר את בנה לצהרון אחר שנפתח ממש בימים אלו, "אבל לבן שלי יש בעיות התאקלמות קשות ואני לא רוצה לעשות לו את זה, אני אובדת עצות".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "על פי הנהלים, מלווה ההסעה ממתין לבוא אחראית הצהרון לשער, ואנו נדאג לחידוד הנוהל מול ההסעות והצהרונים. נדגיש כי לאחר מאמצים רבים השנה פתחה העירייה לראשונה צהרון המותאם לילדי החינוך המיוחד, המיועד למספר  מקסימלי של 12 ילדים המגיעים לצהרון מרחבי העיר".

פורסם על ידי