בכירי העירייה דנו עם תושבי שכונת הקרוונים בגיבוש פתרון קבע

צילום: דוברות העירייה

צילום: דוברות העירייה

ראש עיריית בת ים יוסי בכר, סגנו איציק דריקס, המשנה לראש העיר שמעון ועקנין וחבר הנהלת העיר ויקטור טל קיימו אתמול בערב (ראשון, 24 בדצמבר) מפגש עם כ-30 דיירי שכונת הקרוונים בעיר. מטרת המפגש, שהתקיים בחדר הישיבות בעיריית בת ים והיה פתוח לכל דיירי השכונה, הייתה להציע את עזרתה של העירייה בדיאלוג מול רשות מקרקעי ישראל ומשרדי הממשלה השונים על מנת לקדם פתרון קבע לדיירים, שכבר 27 שנים מתגוררים במתחם שהוקם על ידי חברת עמידר כאתר זמני.

במהלך הישיבה אמר בכר לדיירים כי לעיריית בת ים כמו גם לדיירים יש אינטרס משותף והוא למצוא פתרון שיספק לדיירים דיור קבוע מצד אחד, ויאפשר את פיתוחה של השכונה כחלק מפיתוח כולל של העיר מצד שני. "האינטרס היחיד שלנו הוא שהעיר תתפתח", אמר בכר, "אנחנו כרשות מושיטים לכם את היד ואומרים לכם שאנחנו רוצים להיות הגשר שלכם מול רשויות המדינה במציאת פתרון. תתאחדו סביב פתרון ואנחנו נעזור לכם לקדם אותו מול כל גורם ממשלתי, אבל ההסכמה צריכה בראש ובראשונה לבוא מכם".

עוד הוסיף בכר כי "מה שצריך לעשות זה כמו שנעשה במקרה של 'המעברה' לשעבר, שהפכה לגן העיר ולאחת השכונות הטובות בבת ים. זה יכול וצריך לקרות גם באתר הקרוונים, ואנחנו פה כדי לעזור לכם להוציא את זה לפועל".

בכר סיכם עם הדיירים כי יבחרו מתוכם נציגות, שתגיע כבר בשבוע הבא לפגישה עמו ועם חברי הנהלת העיר על מנת להתחיל לקדם את השיח מול רשויות המדינה.

רקע: שכונת הקרוונים הוקמה בשנות ה-90' כשכונה זמנית על ידי חברת עמידר, אלא שמאז הפך האתר הזמני למשכן קבע שבו מתגוררות עשרות משפחות עד היום. בעלת הקרקע עליה יושבת השכונה היא רשות מקרקעי ישראל, ולעיריית בת ים אין סמכויות על קרקע זו. לפיכך אין ביכולתה לפנות את הדיירים ולבנות במקום דיור קבע.

יחד עם זאת, כפי שאמר בכר בישיבה, לעירייה יש עניין לסייע לדיירים השכונה ולהוות גשר במו"מ מול גורמי המדינה על מנת להסדיר אחת ולתמיד את מצבה ומעמדה של השכונה.

פורסם על ידי