הקשר בין נפיחות בבטן לרגישות למזון

הקשר בין נפיחות בבטן לרגישות למזון

כל תופעה גופנית יש לה סיבה כל שהיא. גם לנפיחות בבטן יש סיבות ואחת מהן היא רגישות למזונות מסוימים. רב האנשים מגיבים בצורה טבעית לסוגי מזון שונים. ככל שמדובר על אדם שאינו רגיש לחלב או לגלוטן אז אין כל סיבה שהוא יסבול מנפיחות בבטן. תסמונת המעי הרגיז הינה מוכרת מאוד בקרב אנשי הטיפול והיא נובעת בעיקר מרגישות למזון מסוג זה או אחר.

ישנו קשר הדוק בין רגישות למזון לתחושת הנפיחות בבטן ורק הימנעות מאכילת המזון הבעייתי תוכל להרגיע את המצב. בטן נפוחה היא מצב לא נוח בעליל ומי שסובל מכך ימנע בדרך כלל מפעילויות חברתיות שונות.

למה זה קורה

הנפיחות נגרמת כתוצאה מגזים כלואים בבטן אשר לא מסוגלים להשתחרר בקלות. הגזים הללו נוצרים מפעילות של חיידקים שמפרקים את המזון שאנו אוכלים ובדרך כלל הם עושים זאת מבלי לגרום לנו לאי נוחות. הבעיה מתחילה כשאנו צורכים מזון בעייתי שנוטה שלא להתעכל בצורה טובה, אז נוצרת כמות גדולה של גזים שלוחצת על האיברים הפנימיים מה שכמובן גורם לתחושת אי נוחות רבה.

ישנם מטפלים רבים בתחום זה וניתן לפנות אליהם ולקבל הנחיות כיצד לפעול בנדון. הבדיקה תכלול בדרך כלל גם סוג של הימנעות מצריכה של מזונות מסוימים וניתן גם לטפל בבעיה על ידי תרגילים שונים שיביאו להקלה משמעותית במצב. פניה לדיאטן יכולה להיות רעיון טוב שכן רוב בעלי המקצוע בתחום כבר מורגלים בלקוחות שמגיעים אליהם עם כאבי בטן לא מוסברים. כמובן שמומלץ לפנות לרופא פנימי שיבצע את הבדיקות שלו ויוכל גם להפנות אתכם לגורמים מקצועיים יותר.

למה כבר אפשר להיות רגישים

המזונות הבעייתיים ביותר הם חלב שמכיל לקטוז, מאכלים שיש בהם גלוטן ועוד. רשתות המזון מאפשרות לרכוש מוצרים נטולי גלוטן או לקטוז ועל כן ניתן לעשות שימוש במותרים אלו ללא כל חשש. כדאי כמובן לנסות ולהימנע מכל סוג של מזון אשר עשוי לכרות לבעיות מסוג זה. רגישות למזון עלולה להיות גם מסוכנת מאוד בעיקר אצל ילדים ועל כן כדאי להיות קשובים.

מאמר זה מוגש באדיבות food-sensitivity רגישות למזון.

צילום: pixabay

פורסם על ידי