איך לטפל נכון בחצ'קונים?

איך לטפל נכון בחצ'קונים?

אם יש לכם נער או נערה מתבגרים בבית, אתם בטוח כבר נתקלתם בתופעה המעצבנת הזאת: בוקר אחד ללא כל התרעה מוקדמת הילד שלכם, זה עם העור המושלם של תינוק, מתעורר עם חצ'קונים על המצח, על הלחיים ולפעמים גם על הצוואר, הגב ועוד. עבור בני נוער, שגם כך כל הביטחון העצמי שלהם נעוץ במראה החיצוני שלהם, זה לא פחות מאסון.  אם זה קורה לכם ממש ברגע זה קחו נשימה עמוקה והרגיעו את הילדים מיד. יש פתרונות, יש מה לעשות, ויש חיים אחרי החצ'קונים.

הורמונים ומצב נפשי

חצ'קונים, או בשמם המדעי אקנה, "מככבים" בגיל ההתבגרות אבל לא רק: זה יכול להגיע בכל גיל, ולא נדיר לראות נשים בגילאי העשרים שלהן עם אקנה קשה. הסיבות לאקנה הן שינויים הורמונליים (מה שמסביר התפרצויות של פצעונים בהיריון או במחזור), דלקת בבלוטות החלב עם הפרשת יתר של שומנים – ואפילו סיבות כמו דיכאון או לחץ נפשי. בקיצור, לא מספיק שאתם בדיכאון וסובלים, עכשיו גם הפרצוף שלכם נראה כמו שהוא נראה.

לטפל, או להניח לחצ'קונים להיעלם כפי שהם הגיעו?

יש גישה שאומרת שחצ'קונים הם תופעה טבעית של גיל ההתבגרות ועדיף לא לגעת בהם. זוהי גישה מטעה למדי, מאחר והפצעונים הדלקתיים הגדולים משאירים צלקות בעור לכל החיים. כיום, כשיש כל כך הרבה אופציות שונות של טיפול באקנה, חבל לתת לעור הפנים של המתבגר להיהרס ועל הדרך גם להניח לו לסבול כמה שנים ממש לא סימפטיות, שיכולות לפגוע קשות בביטחון ובדימוי העצמי שלו.  ההמלצה היא לטפל מיד עם הופעת הפצעון הראשון. כמובן לא לבד ולא "לפוצץ". מה כן? אם הופיעו מספר מועט של פצעונים, אפשר להתחיל עם ג'ל מייבש. זהו ג'ל שקוף, שמורחים באופן נקודתי על הפצע, והיעילות שלו גבוהה מאד. אם יש כבר התפרצות קלה של חצקונים הצטיידו בדרמה קליר – ערכת טיפול אישית באקנה שכוללת סבון פנים מיוחד, ג'ל לייבוש פצעים, קרם לחות ומברשת עדינה לניקוי עור הפנים. כמו כן, אתם יכולים להצטייד במסיכת פנים lipacid, שמסייעת בצימצום הפרשת השומן (שסותם את הנקבוביות וגורם להופעת החצקונים), מייבשת את הפצעונים ומזרזת את חידוש תאי העור.

איך מטפלים באקנה חמור?

אופציה טיפולית ראשונה היא כמובן טיפול באמצעות עזרים קוסמטיים: כיום ניתן לרפא אקנה ללא תרופות כימיות, באמצעות תרחיפים, תכשירי פילינג, ג'ל מייבש פצעים, מסיכה טיפולית, סבון מיוחד, קרם שמטרתו לנטרל את השומן בעור – ועוד. אלה פתרונות שזמינים אצל קוסמטקאיות שעובדות עם מעבדות ג'יג'י, ויכולות לאבחן את העור הנגוע ולהציע טיפולים משלימים עם מגוון מוצרים סופר איכותיים עם אפקטיביות עצומה.

האופציה השנייה היא נטילה של תרופה כמו רואקוטן.  זוהי אינה אופציה מומלצת, אלא אם כן באמת ניסיתם כבר הכל ושום דבר לא עזר לכם. מדובר בתרופה לא קלה, שמצריכה בדיקות תוכפות במהלך הטיפול בה, עלולה לגרום לדיכאונות, לבעיות בכבד, נשירת שיער, כאבי שרירים ופרקים ועוד.

מאמר באדיבות קוסמטיקה GIGI. כנסו לאתר וצפו בקטלוג מוצרי הקוסמטיקה.

קרדיט לתמונה: storyblocks

פורסם על ידי