הערב: אירוע הדלקת נר לתמיכה בתאטרון נוצר

כרזת המאבק

כרזת המאבק

היום בערב (חמישי, 14 בדצמבר) תתקיים הדלקת נר שלישי בסימן חברותא ותמיכה ב"תאטרון נוצר". כזכור, עיריית בת ים החליטה כי החל משנת 2018 ייפסק התקצוב העירוני בתאטרון, העומד על כ-800 אלף ש"ח בשנה. לטענת מנכ"ל תיאטרון נוצר טליה בן עמי, הפסקת התקצוב משמעה גזר דין מוות לתאטרון. האירוע יתקיים בשעה 18:00 בתאטרון נוצר ברחוב יצחק נפחא 2.

"הדלקת הנר באה מצורך של תושבים, מפניות שלהם שהם רוצים לתמוך בתאטרון", אומרת בן עמי, "לכן החלטנו לקיים אירוע הדלקת נר כדי להיות יחד ולהביע את הצורך בתאטרון שלנו. בנוסף, איגוד השחקנים, איגוד הבמאים ואיגוד היוצרים העצמאיים הצטרפו למאבק שלנו וגם פורום מוסדות תרבות שהוציא מכתב שני כבר לאש העיר, ועובד גם מאחורי הקלעים בניסיון לשנות את רוע הגזירה".

יש סיכוי לדעתך שהחלטת העירייה תבוטל?

"הייתה לנו פגישה עם ראש העיר יוסי בכר ומנכ"ל העירייה אפרים מזרחי ביום חמישי שעבר, והסברנו שהתאטרון לא יכול להיות גוף כלכלי עצמאי. אנחנו גוף תרבותי שבא לתת לעיר שירות במחיר שווה לכל נפש. גוף כזה לא יכול להיות כלכלי כמו שחינוך לא יכול להיות כלכלי. אנחנו מקבלים תמיכה מהמדינה אך זה לא מספיק, ויש לנו הכנסות עצמיות, אנחנו כל הזמן גדלים, אך גם התמיכה צריכה לגדול בהתאם כדי שנגיע ליותר תושבים ובטח לא לחתוך אותה. החיסול של התקציב יביא לירידה קיצונית בתרבות של בת ים וזה לגמרי גזר דין מוות לתאטרון. השקענו כל כך הרבה בתאטרון, בקשר עם התושב, אנחנו נלחמים על כל צופה ומוציאים המון משאבים כדי לגעת ולחשוף את הפעילויות ויש הישגים ויש פירות. אני חייבת להאמין שהגזירה תשתנה וראש העיר יגיב ללחץ התושבים ויבין את החשיבות של מה שאנחנו עושים. לא מדובר בסכומי עתק, רק 800,000 שקלים לשנה. אני מזמינה את כולם להדלקת נר, לשיר ולשמוח יחד".

פורסם על ידי