בת ים ניו יורק#24: הטור האישי של חיים גוזלי

בת ים ניו יורק#24: הטור האישי של חיים גוזלי

אחרי הקרב ההרואי במדיסון סקוור גארדן, לוחם ה-MMA מס' 1 שלנו, חיים גוזלי, ממשיך לכתוב לנו על ספורט, בת ים ומה שביניהם.

כולם יודעים שספורטאים מקצועיים מקבלים חסויות, או במילים אחרות: ספונסרים. שניהם מרוויחים מכך: החברה מקבלת פרסום באמצעות הספורטאי, והוא מקבל מהחברה כסף שעוזר לו לחיות, לקיים את עצמו ולהתמקד רק בספורט.

בארץ השיטה הזו לא עובדת כמו בכל העולם. לנו יש דרך לחשוב שאנחנו יודעים הכל, אז חברות ישראליות בקושי נותנות חסות. בדרך כלל החברות מחפשות רק ענפים גדולים כמו כדורגל וכדורסל, ולכן הרבה ענפי ספורט קטנים יותר לא מתפתחים כמו בכל העולם.

דוגמאות מספורט ה-MMA יש לי לא מעט. בעולם לוחמים הגיעו לרמת חסות של חברות ענק כמו נייק, ריבוק וברגר קינג, שזה ממש מיינסטרים. כך הספורטאים יכולים להתמקד רק באימונים ולא במחייה, וזו הסיבה שאנו רואים הבדלי רמות בין לוחמים בארץ לבין לוחמים בעולם.

במשך שנים שאני מנסה לשנות את זה ולהסביר לחברות את הצד הטוב בהענקת חסות. קשה להגיע לפגישות כשאתה יודע מראש שזה לא יעבוד והן יתנו לך אותה תשובה. הן לא מבינות שחסות היא הוצאה מוכרת ברשויות המס, שמדובר בפרסום רגיל – בדיוק כמו שתפרסם באינטרנט, אבל בארץ הסוחר חושב רק על היום ולא על המחר, ולתת לך כסף היום נראה לו לא ריווחי.

אבל למה לא לעזור בעצם? הסוחר ירוויח, הספורטאי ירוויח, והמדינה תרוויח ספורטאים ברמות גבוהות יותר ואז גם החשיפה התקשורתית תהיה רחבה יותר. החברות גם שוכחות שהרשתות החברתיות הן הדבר הבא, ורוב התקשורת בעולם מופעלת מהפייסבוק ומהאינסטגרם, שם כולנו המפרסמים של עצמנו וזה הקול האמיתי של הפרסום.

גוזלי-ומגן-שיניים.jpg650

הספורטאים כבר הבינו את זה, וכיום בעזרת כלי זה הם עושים את רוב עבודת הפרסום לחברות שנותנות להם חסות. אני אישית מקבל חסות מקרב לקרב: בכל קרב מוענקת לי חסות מחברה שונה. בלאטור 188 כבר מעבר לפינה, שלושה שבועות לפני, ואליו אני צועד עם הספונסר הראשי שלי, שהולך איתי כבר כמה שנים. מדובר בבחור נשמה שלא עושה את זה בשביל הפרסום אלא בשם  אהבת הספורט ותמיכה בספורטאים ישראלים. הוא לא מעוניין להתפרסם, לכן אשמור את שמו ורק אגיד לו תודה על כל העזרה!!!

השנה קיבלתי חסות מחברה חדשה בגדילה מטורפת בארץ בשם sisu. מדובר בחברה למגיני שיניים עבור כל סוגי הספורט, לא רק לענף הלחימה. אלו מגיני שיניים מחומר חדיש שאינו מורגש על ידי הלובש ומתאימים לכל הספורטאים. בענפי הכדורסל והכדורגל משתמשים במגיני שיניים באופן קבוע, המגן נותן לך את האפשרות לנשום מבלי להרגיש בו. אצלנו בספורט הלחימה חייבים מגיני שיניים בשביל לשמור על השיניים שלמות. איפה הם היו כל השנים? היום חצי מהשיניים בפי אינן שלי…

אני מאוד מקווה שהטור שלי השבוע יפתח ערוץ של מחשבה אצל החברות הגדולות, שיבינו שאפשר לעזור לספורט הישראלי וזה בדיוק כמו לשלם את הכסף בסוף שנה לרשויות המס, זו הוצאה מוכרת! אז יאללה, תורידו את הכפפה ותעזרו לפתח תרבות ספורט בארץ.

נתראה, חיים גוזלי

פורסם על ידי