שיעור בדמוקרטיה: בחירות לוועד ההורים העירוני

שיעור בדמוקרטיה: בחירות לוועד ההורים העירוני

12 יושבי ראש ועדי הורים בבתי ספר בבת-ים יתמודדו ביום רביעי הבא, 22 במרץ, על 11 מקומות בוועד ההורים העירוני. בוועד מכהנים 13 חברים, ושני מקומות משוריינים לנציג/ת החינוך המיוחד ונציג/ת גני הילדים. הבחירות לוועד מתקיימות בכל בשנתיים, ולאחר היבחרו של הוועד חבריו הם שבוחרים את יו"ר הוועד. בתפקיד נושאת בשנים האחרונות ורד דנינו, יו"ר ועד הורי בית הספר "תחכמוני".

ורד, מהם ההישגים של הוועד בשנה החולפת?

"ההישג הכי גדול בעיני הוא הבוטקה לשומרים, נלחמתי על כך מלחמת חורמה. אל הוועד מגיעים המון מקרים הקשורים לרווחה, פניות של הורים ואנו מנסים לעזור. היו ילדים שחלו ובחנו דרכים לסייע להם. בבי"ס 'יצחק שדה' לדוגמה הרימו הפנינג מאוד גדול לילד שחלה בסרטן בהובלת ועד ההורים בביה"ס, וכל התרומות הועברו לילד. בבי"ס 'שחר' המיועד לאוכלוסייה מיוחדת אין ועד הורים, אז ביום המורה כל חברי הוועד העירוני תרמו והזמנו עבורם קייטרינג. עשינו הפתעה כיפית למורים וגם לתלמידים עם סופגניות וטרופיות. בנוסף, המורים קיבלו מהעירייה עציצים ואנחנו הכנו להם שולחן ארוחת בוקר מרשים. כל חברי הוועד הגיעו לבית הספר והחלפנו את המורים בשיעורים והם נהנו מארוחה מושקעת. בנוסף, השנה הכנסנו ברוב בתיה"ס את נושא השאלת ספרים והיעד הוא שבכל בתי הספר היסודיים יהיו בתוך הפרויקט".

יש לכם שיתוף פעולה עם עיריית בת-ים?

"זהו שיתוף פעולה מאוד טוב כמו גם עם מועצת התלמידים. אנחנו שותפים לוועדות חינוך וקידום מעמד הילד, ואחת לרבעון נערכת ישיבה משותפת עם נציגי העירייה כדי ליישר קו ולהציב יעדים חדשים".

מהם היעדים שלכם?

"מבחינת כל יושבי הראש בבתי הספר, היעד העיקרי ללא ספק נושא האלימות, החרמות וקבלת האחר. זה דבר חשוב שחייבים לחנך אליו. כל אחד חי את חייו אבל צריך תמיד לזכור שכולנו שונים ולכבד את זה".

פורסם על ידי