ראש העיר לתנועת הצופים: אין לי כסף לתת לכם

העתיד של בת ים | מתוך דף הפייסבוק של הצופים

העתיד של בת ים | מתוך דף הפייסבוק של הצופים

ראש שבט "דן" צופי בת ים, אלי פונטה, נפגש אמש עם ראש עיריית בת ים יוסי בכר בניסיון להציל את השבט מסגירה. בפגישה נכחו גם מנכ"ל העירייה לשעבר, ארז פודמסקי שקד, ומנכ"ל החברה לתרבות פנאי וספורט בעיר, אריה ללוש.

כידוע, כבר שנתיים תנועת הצופים אינה מקבלת תמיכה תקציבית מעיריית בת ים, וכעת השבט נמצא בסכנת סגירה. "הפגישה לא הניבה דבר", אמר פונטה אחריה, "נאמר לי שהעירייה מחכה כרגע לאישור התקציב לשנת 2017 על ידי משרד הפנים, ועד אז לטענתם הם לא יכולים לתת לנו כסף. ראש העיר הסביר שהם לא נתנו תקציב תמיכה לשום עמותה באופן גורף, לא רק לצופים".

כל חניך בצופים נדרש לשלם סכום חודשי, כמו בכל חוג. בשבט צופי דן בת ים, מספר פונטה, ישנם לא מעט חניכים שמשפחותיהם לא מצליחות לגייס את הסכום המבוקש והוא לא מוכן לשלוח אותם הביתה. "כאן בעצם נכנסת התמיכה של העירייה, למען אותם ילדים שהמשפחה שלהם לא עומדת בתשלום. זו מסגרת שחשובה וטובה להם, ואני לא אבקש מהם לעזוב בגלל כסף, ממש לא".

אלי פונטה

אלי פונטה

יש צפי לאישור תקציב העירייה?

"הם מדברים על יולי-אוגוסט אבל אין באמת תאריך, אף אחד לא יודע".

לדברי פונטה, כדי לקיים מחנה קיץ שנתי בו ישתתפו כל חניכי השבט וכדי לפתוח את שערי השבט לשנת פעילות חדשה בחודש ספטמבר, צריכה תנועת הצופים תמיכה תקציבית מהעירייה. "אנחנו נצא למחנה בחודשי הקיץ אבל השאלה היא באיזה הרכב", הוא אומר, "הרצון הוא להוציא 250 חניכים וזה באמת בעזרת כל מיני פעילויות שהחניכים עושים בצורה עצמאית. אם זה לא יצליח, נוציא רק כ-130 חניכים. השאלה הגדולה היא האם באמת נצליח לגייס כסף כדי להתחיל שנה חדשה בשבט".

אין גופים שיכולים לסייע לכם?

"הגוף היחיד הוא תנועת הצופים העבריים בישראל. אני מאמין שהם יעזרו אם לא יגיע כסף מהעירייה, אבל אין פתרון קסם לצערי. אני רק יודע שחשוב וקריטי שתנועת הצופים תהיה בבת ים, אבל כרגע הכל באוויר".

חניכי הצופים בפעילות ברחבת עיריית בת ים

חניכי הצופים בפעילות ברחבת עיריית בת ים

פורסם על ידי