ישיבת מועצת עיר סוערת – האופוזיציה סירבה להשתתף בהצבעה

הישיבה אתמול | צילומים: טלי בנדו לאופר

הישיבה אתמול | צילומים: טלי בנדו לאופר

ישיבת מועצת עיר סוערת במיוחד נערכה אתמול בערב (יום שלישי) בעיריית בת ים. ברקע: אישור הצעת התקציב המעודכן לשנת 2017.

כפי שחשפנו כאן אתמול, התקציב החדש מגלם בתוכו לא מעט קיצוצים בחינוך וקיצוצים נוספים, אבל לא זה מה שהטריד אתמול את חברי האופוזיציה. בתקציב החדש ישנה תוספת של 13 מיליון שקלים מענקים – כסף המגיע ממשרד הפנים ומשרד האוצר, וחברי האופוזיציה תהו מדוע ניתן לעירייה הכסף הזה.

כבר בפתח הישיבה ביקש חבר האופוזיציה אלי יריב את הפרוטוקולים של הפגישות בין בכירי העירייה לבין נציגי משרדי הממשלה, לאחריהם קיבלה עיריית בת ים את המענקים. "כבר לפני עשרה ימים ביקשתי מגזבר העירייה את החומר המדובר ולא קיבלתי, עלינו לקבל את נספחי התקציב כדי להצביע", אמר בכעס יריב.

החשש אותו ביטאו כל חברי האופוזיציה הוא כי מענקים אלה מהווים חלק מהסכם איחוד בת ים-תל אביב אשר עשוי להתממש בשנת 2023. "ביום ראשון הייתי בישיבת ועדת הכספים, ביקשתי את החומר המדובר ולא קיבלתי. אני רוצה לדעת מה מקור הכספים הנכנסים ומדוע", אמרה חברת המועצה קטי פיאסצקי. גם חבר האופוזיציה יהודה הרוש השמיע את קולו ואמר: אם זה קשור לאיחוד, אני רוצה לדעת מזה. יש הסכם עקרונות עם משרד הפנים, וזכותנו לדעת (על תוכנו)".

ישיבה-650

ראש העיר יוסי בכר וממלא מקומו ויושב ראש ועדת הכספים, רפי ברנז, הדפו את הטענות וביקשו להעלות את התקציב להצבעה, אך חברי האופוזיציה סירבו להצביע ללא קבלת הפרוטוקולים. "חשבתי שנקבל פרגון", אמר בכר לחברי האופוזיציה, "שנשמע מכם 'כל הכבוד על הכסף שהכנסנו אל קופת העירייה', אבל זה ממש לא זה. לא ניתן לכם להזיק לתושבים".

"מי שמזיק להם זה אתה", השיב לו יריב. חברת המועצה ד"ר לאה בם התרעמה על דברי ראש העיר. "אני לא פה כדי שיגידו לי שאני נגד תושבים. כשמישהו נותן לי כסף, זה לא כי אני נחמדה, הוא רוצה ממני משהו בתמורה, ואני שואלת – מה הם רוצים? לפני שאני מצביעה אני רוצה לדעת מה עומד מאחורי זה, אני לא מריונטה!".

גם חבר המועצה יצחק אסקפה ביקש לומר כמה מילים. "אתם רוצים לעשות טררם", פנה אסקפה אל חברי האופוזיציה שנכחו בישיבה –  ששון אליהו, קטי פיאסצקי, אלי יריב, לאון בז'רנו, ד"ר לאה בם ויהודה הרוש, "לא מעניינת אתכם העיר, לא מעניין אתכם שהסתדר המצב ומשרד הפנים החליט לעזור".

ישיבה650

"אני רוצה לדעת מדוע עיריית בת ים קיבלה כספים מהממשלה, מהו הסכם העקרונות שעומד מאחוריו?", התרעם אליהו. בכר השיב לו כי כדי להישאר עצמאית על בת ים לתקצב את עצמה ולהחזיק את ראשה מעל המים עד שנת 2023, ואז אולי לא ישקלו לאחדה עם תל אביב.

בסופו של דבר, לאחר דיון סוער שנמשך שעה, הוחלט לגשת להצבעה. 16 חברי קואליציה הצביעו בעד התקציב המעודכן ואישרו אותו, כאשר ששת חברי האופוזיציה מסרבים להשתתף בהצבעה – גם לא כנמנעים. "זוהי מחאה על אי קבלת הפרוטוקולים", הסביר הרוש. בתום ישיבת התקציב נפתחה ישיבה מן המניין רגילה ללא נוכחות חברי האופוזיציה, שעזבו את חדר הישיבות ולא שבו.

תקציב650

פורסם על ידי