בג"ץ דחה את העתירה נגד הליך בחירת רב העיר

הרב אליהו בר שלום | צילום: תומר שמש

הרב אליהו בר שלום | צילום: תומר שמש

בג"ץ דחה השבוע את עתירתו של חבר המועצה אורי בוסקילה נגד הליך בחירת רב העיר בת ים, ובכלל זה נגד מינויה של ועדת הבחירות לבחירת רב העיר וכן נגד מינויו של יו"ר הוועדה. העתירה הוגשה נגד שרי הדתות והפנים, ראש עיריית בת ים וגורמים רבים נוספים.

העתירה הוגשה בחודש נובמבר 2017 ואחת הטענות העיקריות בה הייתה ששר הפנים התערב בהליך בחירת רב העיר בת ים, והשפיע השפעה בלתי הוגנת על הליך הבחירות. עוד נטען כי שר הדתות פעל שלא כדין כאשר "החליף ולמעשה הדיח ללא סיבה" ועדת בחירות מכהנת וכן את יו"ר הוועדה.

כשבועיים לאחר הגשתה של העתירה, דחה בג"ץ את בקשתו של בוסקילה לעצור את הליך בחירת רב העיר עד להכרעה בעתירה. לאור זאת הליך הבחירה התקיים כמתוכנן ולרב העיר נבחר הרב אליהו בר שלום.

בשלב זה הודיעה בוסקילה כי הוא אינו מושך את עתירתו אלא מבקש לדון בה, על אף כאמור שהבחירות כבר התקיימו ורב עיר חדש נבחר. בג"ץ דן בעתירה ובימים אלה דחה אותה. "דין העתירה להידחות על הסף, הן בשל שיהוי בהגשתה, הן בהיותה בלתי אקטואלית עוד" – נימק בג"ץ בקצרה וחייב את בוסקילה לשלם 2,000 ש"ח הוצאות משפט לטובת המדינה ו-2,000 ש"ח הוצאות משפט לטובת עיריית בת ים.

"לא חששנו לרגע, חבל לנו על המחלוקת ועל העובדה שבוסקילה הגיש את הבג"צ גם נגד מרן הראשון לציון הרב יצחק יוסף", מסר ממלא מקום ראש העיר רפי ברנז, "אנחנו מקווים שהלקח נלמד ובוסקילה יתעסק יותר בעשייה ופחות בפוליטיקה".

פורסם על ידי