אורי בוסקילה: הליך בחירת רב ראשי לבת ים "מזוהם פוליטית"

אורי בוסקילה: הליך בחירת רב ראשי לבת ים "מזוהם פוליטית"

במכתב חריף ששיגר אל היועץ המשפטי של משרד הדתות ואל המשקיפה המשפטית ומרכז ועדת הבחירות לבחירת רב ראשי לבת ים, טוען חבר המועצה מהאופוזיציה אורי בוסקילה כי בהליך בחירת רב העיר נפלו פגמים רבים. באמצעות עורך דינו, אשר דל, דורש בוסקילה במכתבו להשעות את הליך הבחירה "עד לריפוי הפגמים הרבים בהליך", ומאיים לעתור לבג"ץ אם הליך הבחירה יימשך "במתכונתו הפסולה".

לפני כארבעה חודשים חשפנו כאן, כי משרד הדתות החל בתהליך בחירת הוועדה אשר תקבע מי יהיה הרב הראשי החדש של בת ים. מאז נפטר רבה של העיר יוסף בר שלום ז"ל לפני כשנתיים וחצי, לא מונה לעיר רב ראשי במקומו. גורמים דתיים בעיר ציינו אז, שהמועמד המוביל שאף זוכה לתמיכת ש"ס (המחזיקה בממשלה במשרד הדתות ובמשרד הפנים) הוא הרב אליהו בר שלום, בנו של הרב הראשי המנוח.

בהליך בחירת הרב פועלים שני גופים: אסיפה בוחרת המונה 32 נציגים – מחציתם נבחרים על ידי מועצת העיר, שמונה על ידי גבאי בתי כנסת בעיר ושמונה על ידי שר הדתות; וועדת בחירות המונה חמישה נציגים ובהם שני נציגים מהעירייה.

צילום: מתוך הפייסבוק
צילום: מתוך הפייסבוק

במכתבו מציין בוסקילה כי כבר ביוני 2014 מונו חברי ועדת הבחירות לבחירת רב העיר, ובהם הוא עצמו, אך בינואר 2016 החליט שר הדתות למנות ועדה חדשה. "עולה החשש", טוען בוסקילה במכתבו, "כי השר בהורתו על שינויים פרסונליים בוועדת הבחירות פעל במטרה לאפשר למפלגתו סיעת ש"ס בעירייה – להשתלט על הליך הבחירות, ולמנות רב לעיר בת ים המקורב לסיעת השר, סיעת ש"ס".

בוסקילה ממשיך ומתאר כיצד ועדת הבחירות החדשה ביטלה החלטות מקצועיות של הוועדה הקודמת "באופן תמוה ובלתי חוקי", וטוען כי אין ייצוג בוועדת הבחירות לחברי האופוזיציה במועצת העיר. "זו החלטה שערורייתית הפוגעת בעקרונות הדמוקרטיה ומהווה פגיעה חמורה בזכויות היסוד ובעקרון השוויון", הוא טוען.

ל"בת ים פור יו" אמר בוסקילה: "אני הייתי חבר בוועדה הבוחרת שבוטלה. כיום הוועדה מורכבת מאנשי ש"ס בלבד. ואני שואל: מי מייצג את תושבי העיר בת ים? אני מלין על כך שכל תהליך הבחירות הוא תהליך מזוהם פוליטית, של תככים וקומבינות של סיעת ש"ס. אף אחד לא יודע מה באמת קורה בוועדה הזו, ולא יעלה על הדעת שתנועת ש"ס תעשה ככל העולה על רוחה בלי שיש יכולת לאף אחד לבדוק. אין נציגות אותנטית לוועדה שאמורה לבחור רב עיר ולקיים הליך אמין וישר, אין פה דמוקרטיה. מדובר בהליך חסר שקיפות".

רפאל ברנז, ממלא מקום ראש העיר ויו"ר ש"ס בבת ים, מסר בתגובה: "מדובר בטענה מופרכת מעין כמותה, זמן העבודה של הוועדה נמשך זמן רב בגלל שהכל מתנהל לפי הספר. כל דבר נעשה פעמיים ואין קיצורי דרך. לגבי הרכב הוועדה, מהעיר בת ים אנחנו שניים, אני וזהבה אגיר מהליכוד. היא עובדת עירייה, חילונית ואחראית על בית המשפט של בת ים. יושב ראש הוועדה הוא דיין, אני לא מכיר אותו בכלל, הוא לא מש"ס, הוא לא אדם פוליטי. אדם נוסף שיושב בוועדה הוא רב ראשי ואני לא מכיר אותו, מה שאומר שגם הוא לא מש"ס ועל כן הטענה הזאת שכל הוועדה מורכבת מאנשי ש"ס לא הגיונית או אמיתית. אני חושב שהוועדה מתנהלת בצורה מקצועית ולא פוליטית, יש יועצת משפטית ממשרד הדתות ממפלגת הבית היהודי, והכל מתנהל לפי הספר".

פורסם על ידי