אתמול בבת ים: עימותים מילוליים בין מפגינים לחסידי הרב ברלנד

צילומים: טלי בנדו לאופר

צילומים: טלי בנדו לאופר

כ-30 מפגינים, בהם חבר הכנסת מוסי רז (מרצ) וחברת המועצה קטי פיאסצקי-מורג שהגיעה עם אמה, הפגינו הערב (שני, 18 בדצמבר) במחאה מול בית הכנסת "מרום ישראל" בבת ים, שאירח את הרב אליעזר ברלנד – עבריין מין מורשע שריצה עונש מאסר בגין מעשיו. הרב ברלנד הגיע לבית הכנסת להדלקת נר שביעי של חנוכה ולשיעור מיוחד, זאת כחלק משורה של אירועים דומים שהוא משתתף בהם בכל רחבי הארץ.

המפגינים, גברים ונשים, החזיקו בידיהם שלטים בגנות הרב ברלנד, כגון "לא צדיק לא רב רק עבריין מין נתעב" או "עם הרשעה בתיק – הרב כבר לא צדיק".

ח"כ רז אמר: "כשאדם כזה שוטח את תורתו, צריכה להישמע קול מחאה. זה לא אדם שצריך להקשיב לו, יש אנשים טובים בציבור החרדי שאפשר להקשיב להם".

מפגינים650

אחת המפגינות הייתה עו"ד שרה מרקוביץ', שייצגה את הנשים שנפגעו ממעשיו של הרב ברלנד. "הגעתי כי אני רוצה למחות על כך שעבריין המין שהורשע על פי הודאתו בעבירות מין נגד נשים, מופיע פה בחג החנוכה", היא אמרה, "זה אבסורד. אני רוצה להזכיר שהמלחמה של החשמונאים התחילה מיהודית בת יוחנן הכהן הגדול, שלא השלימה עם הנוהג היווני של השליטים לאנוס נשים ביום חופתן. זה פתטי וגרוטסקי שעבריין מין מדליק נרות בחג החנוכה, ומצער מאוד שבית הכנסת 'מרום ישראל' נתן לו את הבמה".

למרות שהאירוע בבית הכנסת אמור היה להתחיל בשעה 21:00, עד לשעה 22:15 לפחות הרב ברלנד לא נראה במקום. בינתיים, כ-30 מחסידי הרב התעמתו מילולית עם המפגינים, קיללו אותם, כינו אותם "נאצים" וקראו להם "לכו לגרמניה, אייכמן היה גאה בכם, היטלר היה גאה בכם". את המפגינים זה לא הרתיע, שהמשיכו לחכות לבואו של הרב ברלנד אך בשעה 22:15 נאלצו להתפזר על פי הוראת המשטרה. בדרכו לרכבו, ליוו שוטרים את ח"כ רז שזכה כל הערב לקללות נמרצות מהחסידים.

מפגינות650כלבלב650חסידי-הרב650

פורסם על ידי