פרויקט ייחודי בבת ים: מהנדס לכל ילד במגמת אלקטרוניקה

פרויקט ייחודי בבת ים: מהנדס לכל ילד במגמת אלקטרוניקה

מי מאיתנו ההורים לא חולם לתת לילד שלו עתיד מובטח לקריירה משמעותית בתעשייה הישראלית עם אפשרויות לאופק בחברות מהמובילות בשוק ועם מקצוע שהביקוש אליו עולה כל הזמן? זה בדיוק מה שמחכה לילד שלכם אם הוא עולה לכיתה י': גם בגרות מלאה, גם מקצוע מבוקש ומתגמל, גם מסלול לימודים במסגרת שוחרות שבמסגרתו הוא נהנה מהטבות שונות, גם אפשרות להמשך לימודי הנדסאים לפני הצבא.

ומעל הכל – תלמיד במגמה זוכה לליווי של מהנדס מהתעשייה, המלווה אותו כמנטור החל מכיתה י"א בתיכון. המגמה הייחודית והיחידה בעיר בת ים נלמדת בקריית החינוך אורט רמת יוסף הממוקמת בטבורה של העיר ובשיתוף חיל הטכנולוגיה והאחזקה, אחד מהחילות החשובים ביותר בצבא.

לפני שאנחנו מזמינים אתכם לערב פתוח ב-15 בפברואר בשעה 18:15 בבית הספר, בו תיחשפו למגמת אלקטרוניקה ולמגמות רבות נוספות (הנדסת תוכנה בסביבת סייבר, תקשורת וצילום, לימודי מדעים וטכנולוגיה, ניהול עסקי ומדעי החברה), קבלו הצצה לאחת המגמות המובילות בבית הספר:

אז למה ללמוד במגמת אלקטרוניקה?

  • זהו המקצוע המוביל את המהפכה המדעית-טכנולוגית בעולם המודרני כיום
  • העיסוק בו נמצא בראש סולם המקצועות היוקרתיים בתעשייה העילית
  • זהו מקצוע מועדף בצה"ל עם אפשרויות קידום מגוונות
  • מקצוע עם תנאי שכר מהגבוהים בשוק בארץ ובעולם
  • מקצוע המספק עניין ואתגרים מידי יום ביומו
  • דרך מקצוע זה ניתן לקפוץ לתפקידי ניהול שונים בתחומי רבים.

מה זה מסלול שוחרות?

כאמור, תלמידים שייבחרו ללמוד במגמת אלקטרוניקה באורט רמת יוסף ישתייכו למסלול השוחרות, ברמת יוסף מסלול השוחרות משותף לחיל הטכנולוגיה והאחזקה ובית הספר. במסלול זה התלמידים והתלמידות לומדים בבית הספר את תכנית הלימודים הרגילה, כולל ההתמחות במסלול כאשר הם בעצם "חצי חיילים". כך, השוחרים זוכים למדי חיל הטכנולוגיה והאחזקה, לנסיעה חופשית בתחבורה הציבורית, למדריך ולמורה-חיילת מלווה וכמובן למהנדס המשמש להם כמנטור החל מכיתה י"א ובמהלך הלימודים.

בנוסף, תכנית אטרקטיבית זו מאפשרת לשוחרים ללמוד לתואר הנדסאי (י"ג-י"ד) במרבית המקרים על חשבון צה"ל (80% משכר הלימוד) ולמצטיינים – לתואר מהנדס. עם סיום שירותו הצבאי יוכל בוגר מסלול זה, המצויד בשנות ניסיונו הצבאי, להשתלב בכל משרה נחשקת בתחום ההיי-טק.

ישנן הטבות רבות נוספות להן זוכה שוחר במסגרת הלימודים, החל ממימון רישיון נהיגה (בתלות ברמת ההישגים) ועד לסיורים בתעשייה והשתבצות בתפקידים נחשקים בצבא בכלל.

מהו חיל הטכנולוגיה והאחזקה?

החיל הינו חיל החימוש לשעבר, והינו אחד מהמערכים הטכנולוגיים הכי גדולים בצה"ל, עם מגוון תפקידים עצום ותמורה משתלמת במיוחד ללומדים במגמת אלקטרוניקה. ייעודו של חיל הטכנולוגיה והאחזקה הוא באחזקת ופיתוח אמצעי הלחימה של כוחות היבשה, החל בנשקים קלים ותשתיות חשמל, עבור בכלי רכב, טנקים וכלי רכב משוריינים וכלה בטילים יבשתיים.

חיל החימוש נחלק לשני מערכים, האחד פרוש בכל יחידות השדה וחייליו הם חלק אורגני מהכוחות הלוחמים מה שמאפשר לכל תלמיד שירצה בכך להשתבץ כמעט בכל חיל בצבא, השני הוא המערך ההנדסי שעוסק בפיתוח והשבחה של אמצעי הלחימה.

מהן האפשרויות להמשך לימודים?

בפני תלמידי מגמת אלקטרוניקה באורט רמת יוסף עומדות מגוון אפשרויות לפיתוח הקריירה העתידית שלהם בתעשייה, להלן האפשרויות:

  • לימודי המשך בהנדסה במסלולי טכנאים והנדסאים ברצף ללימודים בתיכון תוך קבלת דחיית שרות מתאימה מצה"ל  (עתודה טכנולוגית).
  • אפשרות להמשך דחיית שרות להשלמת תואר ראשון בהנדסה להנדסאים מצטיינים.
  • לימודי המשך לתואר ראשון בהנדסה במסגרת של שנתיים בלבד במכללות.
  • לימודי המשך באוניברסיטאות לתואר ראשון במדעים – הנדסאים מקבלים עדיפות בתנאי קבלה עם אופציה לפטורים מסויימים לפי הישגיהם בלימודים ובהתאם למדיניות המוסד.

ובנוסף חשוב להדגיש – הנדסאים ומהנדסים בעלי ניסיון מעשי קודם כהנדסאים נחשבים בתעשייה כמועמדים מועדפים!

 אז איך נרשמים או מקבלים פרטים נוספים?

קודם כל – אנו מזמינים אתכם ליום הפתוח שייערך באורט רמת יוסף ב-15.2 בשעה 18:15 שם תקבלו את כל הפרטים, אפשרות נוספת הינה להשאיר את הפרטים שלכם http://landing.trendy.org.il/ramat-yosef/ ואנו נדאג לחזור אליכם עם כל המידע, או פשוט התקשרו 03-659-8331. ניפגש ביום הפתוח!

פורסם על ידי