דרושים מתנדבים לחלוקת חבילות מזון למשפחות בבת ים

120 חבילות מזון בחודש |
 צילום: ארגון "לתת"

120 חבילות מזון בחודש | צילום: ארגון "לתת"

פרויקט "לתת בעיר" – מיזם עירוני בבת ים לצמצום בעיית העוני ואי ביטחון תזונתי, במסגרתו מתנדבים מחלקים פעם בחודש חבילות מזון לכ-120 משפחות נזקקות תושבות העיר, מגייס בימים אלה מתנדבים נוספים. המדובר בפרויקט חברתי מקסים של ארגון "לתת" בשיתוף עיריית בת ים, המתקיים בקביעות לאורך כל השנה.

"המזון מגיע מוכן בחבילות מארגונים במדינה ומתרומות אל ארגון 'לתת' ואל בת ים", אומר אנדרי רוסלוב (27), מתנדב ב"לתת" ורכז החלוקה בפרויקט "לתת בעיר". "את החבילות מחלקים המתנדבים שלנו שמספרם נע בין 40 ל-15". לדבריו, את התרומות מקבלות משפחות הזקוקות לסיוע כלכלי: עולים חדשים, קשישים, משפחות חד הוריות וכיוצ"ב. "מי שמכוון אותנו למי יש לתת חבילה זו מחלקת הרווחה של עיריית בת ים".

את חבילת המזון, ששווייה מוערך בכ-500 שקלים והיא כוללת פירות, ירקות, מוצרי בשר וחלב ואף מוצרים יבשים, מקבלות כיום כ-120 משפחות בעיר.

איך התגובות שלהן?

"יש משפחות שנבוכות מהמעמד ומבקשות שנארוז את זה בשקית רגילה ולא בארגז של 'לתת'. רוב המשפחות מקבלות את החבילה שלהן בשמחה. עבור רוב המשפחות החבילה מהווה את עיקר המזון שלהן לאותו חודש, זה ארגז מאוד מכובד שמכיל לא מעט מוצרים. בנוסף, הם מקבלים תווים המשמשים אותם לקניית אוכל בבת ים, אם כי כאמור החבילה עצמה היא עיקר ההזנה שלהם בחודש".

עיריית בת ים, מספר רוסלוב, שותפה לפרויקט הזה ובכל חודש היא מעמידה מתנדבים מטעמה לחלוקת החבילות. המתנדבים מחלקים את חבילות המזון בעזרת שני רכבים של עיריית בת ים.

"מה שאנחנו הכי זקוקים לו", מגלה רוסלוב, "אלו מתנדבים קבועים שמוכנים לקחת על עצמם לסייע בפעם בחודש ל-3-4 משפחות, לתקופה בת חצי שנה ואפילו שנה. יש לנו מתנדבים שנמצאים בקשר רציף עם משפחות, והם יכולים לדאוג להן לתרומה של רהיטים, בגדים או כל דבר אחר שהן זקוקות לו. זו המטרה שלנו בעצם, שתושבי בת ים יעזרו לתושבי בת ים, שיהיה מעגל תומך".

ימי החלוקה מתקיימים ביום החמישי האחרון בכל חודש, ומחר (חמישי) ייערך יום שכזה בין השעות 14:00-18:00. מעוניינים להתנדב? התקשרו לאנדריי: 050-5656058.

פורסם על ידי