דרמה הבוקר בקו 19: החייאה בתוך אוטובוס

זירת האירוע | צילום דוברות מד"א

זירת האירוע | צילום דוברות מד"א

הבוקר (רביעי, 15 בנובמבר), מעט לפני השעה 9:00, התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב איילון על קשישה בשנות ה-80 לחייה מחוסרת הכרה בתוך אוטובוס נוסעים של חברת דן בקו 19, לא הרחק מבית החולים וולפסון.

החובשים והפרמדיקים של מד"א, עידן וערן כרמל, שהגיעו במהירות עם אופנועי מד"א למקום ובסיוע נהג האוטובוס אמיר תקרה, הורידו את הנוסעים והחלו בטיפול רפואי מתקדם  ובביצוע פעולות החייאה לאישה. תוך המשך טיפול רפואי הם ביקשו מנהג האוטובוס להמשיך בנסיעה עד לבית החולים, שם כבר המתין הצוות הרפואי עם מיטה כדי לקלוט את המטופלת.

אחרי האירוע סיפרו עידן וערן: "ראינו אוטובוס של חברת דן עומד בצד עם דלתות פתוחות. בתוך האוטובוס במושב הסמוך לדלת האחורית ישבה אישה מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק. נהג האוטובוס בסיוע של הנוסעים ניסו לסייע לה. ביקשנו מהנהג להוריד את  הנוסעים ולפנות מקום, ואז השכבנו את האישה על ריצפת האוטובוס וביצענו פעולות החייאה בסיוע של הנהג. בשלב מסוים ביקשנו מנהג האוטובוס להתחיל לנסוע לבית החולים הסמוך תוך שאנחנו מעניקים טיפול רפואי ומדווחים לצוות הרפואי שימתינו לנו עם מיטה. כעבור דקות בודדות האישה כבר הייתה בחדר המיון שם המשיכו הרופאים בטיפול עד שחזר דופק".

השנים הוסיפו ואמרו: "אנחנו חייבים לציין את תפקודו של נהג האוטובוס אמיר תקרה, שבקור רוח תיפקד וסייע לנו בהצלת חיים".

צילום דוברות מד"א

צילום דוברות מד"א

פורסם על ידי