קבוצת הנוסטלגיה שמשגעת את תושבי בת ים

דף הפייסבוק של הקבוצה

דף הפייסבוק של הקבוצה

קבוצת פייסבוק חדשה "משגעת" את תושבי בת ים. הקבוצה, "זיכרונות ילדות בת ים", משכה אליה כ-31 אלף תושבים בהווה ובעבר, המתרפקים על זיכרונות ילדות וחוויות מבת ים. מייסד הקבוצה הוא תושב בת ים, יעקב אביגדול בן ה-42.

"את הקבוצה הקמתי לפני כשלושה חודשים, בקושי הייתי פעיל בה והכנסתי רק חברים שלי, היו כ-200 איש, אבל בשבוע האחרון נכנסו לקבוצה 30 אלף איש, והמספרים רק גדלים", הוא אומר בפליאה, "אנשים מתלהבים מעל הצפוי, זו קבוצה שתפסה תאוצה ואני לא יכול להסביר מה קרה. אנשים התאהבו בזה חזק, כותבים פוסטים לאורך כל שעות היממה. אני מטעין שלוש-ארבע פעמים ביום את הנייד כי כל היום יש לי התראות מהקבוצה".

לדבריו, את הקבוצה הוא הקים בראש ובראשונה מגעגועים שלו לימים עברו, כשהיה ילד ולמד בבית הספר היסודי "גבעתי" ולאחר מכן באורט מלטון. "אני בת ימי כל חיי. תמיד מתגעגעים למה שהיה פעם, לתמימות וליופי", הוא מספר, "פרסמתי כל מיני סטטוסים בפייסבוק הפרטי שלי והיה מלא שיתופים ולייקים אז החלטתי לפתוח קבוצה נוסטלגית. לאחרונה העליתי לדף הפייסבוק הפרטי שלי ולקבוצה סרטון על בת ים בשנת 1954 וזהו, מאז אי אפשר לעצור את הסחף, זה נתון מטורף לקבוצת פייסבוק של עיר אחת".

מה מושך לדעתך אנשים לדף הנוסטלגי?

"אנשים מתגעגעים לפשטות של פעם, זה קיים אצל כולם ואני אפשרתי להם את ההתרפקות. תמיד כשמדברים על העבר אומרים שהיה יותר טוב, ואני אדם חובב נוסטלגיה, אוהב תמונות בשחור לבן ואת הסיפור מאחוריהן. כל היום שולחים לי הודעות תודה על הדף הזה".

מה הצעד הבא?

"יש תכנון להרים מפגש גדול. בעיני אני רואה שלטים שמכוונים למפגשים קטנים יותר של קבוצות וכך יידעו לאן ללכת. אפילו פנו אלי מעיריית בת ים כדי לסייע בהרמת מפגש. זה מדהים. אגב, אני אמנם בקשר עם חברי ילדות שלי אבל בעקבות הקבוצה חידשתי קשר עם הרבה חברים וזה תענוג".

באנר-פוסט-רחב

פורסם על ידי