כיפור: במועדון הגמלאים יתקיימו תפילות משותפות לגברים ונשים

תמונת המחשה | צילום: שאטרסטוק

תמונת המחשה | צילום: שאטרסטוק

מחר (שישי, 29 בספטמבר), ערב יום כיפור, יתקיימו בבת ים תפילות משותפות לגברים ונשים במסגרת התנועה הרפורמית. כל התפילות הללו יתקיימו במועדון הגמלאים הבולגרי ברח' ירושלים 33, פינת מעבר ישי.

"זו תפילה רגילה על פי כל הכללים האורתודוקסים", הסבירה מארגנת התפילה ותושבת בת ים, שרון בוטרנו. "בשישי נתפלל כל נדרי ובשבת יזכור ונעילה, ואף תקיעת שופר כמו שרגילים לשמוע בכל בית כנסת. המניין אצלנו יהיה שונה, הוא יהיה שוויוני, גברים ונשים יושבים יחד, תחת הכנפיים של התנועה הרפורמית".

זו השנה השנייה בה התנועה הרפורמית מקיימת תפילות ומנהגים של חגי תשרי בבת ים. "בשנה שעברה היו תפילות והקפות שניות בשמחת תורה וגם השנה יהיו, זאת במסגרת המניין שלנו שנקרא המניין המשפחתי-ישראלי בת ים".

ישנה היענות של תושבים?

"ההיענות היא מקסימה. בשנה הראשונה לא ציפינו שתהיה היענות גדולה, אבל אכן הייתה. אנשים מחפשים את המקום האלטרנטיבי, השונה. יש נשים שלא רוצות לשבת במרפסת אלא להיות חלק מהתפילה. הן לא רוצות לשבת בחוץ ובקושי לשמוע את השופר אלא להיות בפנים, ואצלנו יש את האפשרות. חשוב לי להגיד שאנחנו לא במקום בתי הכנסת האורתודוקסים, אלא בנוסף".

בעקבות פרסום מועד התפילות הרפורמיות בעיר, פורסמו בפייסבוק פוסטים הקוראים לבטל את התפילות מאחר שהן תתקיימנה במועדון הגמלאים הנמצא במעבר ישי, הקרוי על שם הרב משה ישי ז"ל. נכדו, הקרוי על שמו, ביקש מבכירי ההנהגה הדתית בעיר למנוע את קיום התפילות הרפורמיות.

"במקום בו הונצח שמו של מי שהקים בית כנסת אורתודוקסי, דתי, המפיץ תורה וגמילות חסדים לרבים, לא יכול לקום מרכז רפורמי שכל כוונותיו הם ההפך הגמור למרכז זה וההפך הגמור לתורתו של מי שהונצח במקום זה. אני מאמין שאילו היה בין החיים היום, היה מיד מוותר על ה'כבוד' המיותר ומחזיר את שלטי הרחוב להנהגת העיר הדתית שכשלה".

בינתיים, יממה לפני כניסת יום כיפור, לא נראה כי התפילות תבוטלנה. חברת המועצה קטי פיאסצקי הנוהגת להשתתף באירועי התנועה, מסרה: "היהדות היא של כולנו ואני שמחה שגם בבת ים זרמים נוספים מוצאים את מקומם. ישנו ציבור גדול שמעוניין לציין את החגים והמועדים במסגרת שבה גברים, נשים וילדים יכולים להיות יחד. שיהיה לכולם צום מועיל וחתימה טובה".

תשליך בים בהשתתפות גברים ונשים

תשליך בים בהשתתפות גברים ונשים | צילום: טלי עדן ושרון בוטרנו

פורסם על ידי