תביעת ביטוח סיעודי – מה זה אומר?

תביעת ביטוח סיעודי – מה זה אומר?

מהי תביעת ביטוח סיעודי ואיך מגישים אותה? לפני שנענה על השאלה הזו, נחזור להתחלה. מהו ביטוח סיעודי? זוהי פוליסה שאדם רוכש מחברת הביטוח בכדי לקבל סיוע כספי במידה וחלילה יהפוך לסיעודי בהמשך חייו. אדם מוכר כסיעודי במידה והינו תשוש נפש, סובל מדמנציה או אלצהיימר, או לחילופין אם אינו מסוגל לבצע באופן עצמאי לפחות מחצית מפעולות יום יומיות שהוגדרו מראש; קימה ושכיבה, אכילה ושתייה, רחצה, ניידות, שליטה על סוגרים, הלבשה.

כל חברת ביטוח מציעה פוליסות מסוגים שונים המפרטות סעיפים ייחודיים המלאים באותיות קטנות שאסור לפספס. לכן, יש לקרוא היטב את תנאי הפוליסות המוצעות לכם, להבין מהם הקריטריונים המפורטים הנדרשים בכדי שהמבוטח יוכר כסיעודי, ומהם הפיצויים שיינתנו. כשאדם יגיש תביעת ביטוח, יהיה זכאי לפיצוי חודשי (כשהסכום משתנה בהתאם לתנאי הפוליסה) במשך תקופת תשלום שגם היא הוגדרה מראש. או שמא?

תביעת ביטוח סיעודי – למה זה כל כך מסובך?

הרי בהמשך שנים רבות אנו משלמים ממיטב כספנו לחברות הביטוח, כדי להבטיח שביום שנצטרך חלילה להגיש תביעת ביטוח סיעודי נקבל את הפיצויים שמגיעים לנו בלי בעיות. בפועל, המצב מעט שונה. התגלה בשנים האחרונות שלא רק שחברות הביטוח לא ששות לשלם למבוטחים את הסכומים שמגיעים להם על פי חוק, אלא שהן מערימות עוד ועוד קשיים בכדי לגרום למבוטחים להרים ידיים ולוותר על הפיצויים והתקציבים.

מה אפשר לעשות? ראשית כל, לעולם לא להרים ידיים ולא לוותר לחברות הביטוח. ההמלצה הטובה ביותר שלנו היא להיעזר בחברה המתמחה בייצוג מבוטחים מול חברות הביטוח, המסייעות בין היתר בהגשת התביעה ובהתנהלות הבירוקרטית המסובכת. כדי למצוא את הגורם המקצועי ביותר:

  • יש להתחיל בסקר שוק – כמו כל שירות או מוצר אחר, גם כשמדובר על ייעוץ וייצוג מקצועיים אין לוותר על סקר שוק. מומלץ למקד את החיפוש בגורמים שנמצאים בסביבה שלכם (בכדי למנוע נסיעות ארוכות ומסובכות), שלהם התמחות ספציפית בתחום בו אתם זקוקים לעזרה.
  • המלצות – מובן שלא נבחר גורם מקצועי למשימה כה רגישה מבלי לוודא שאכן מדובר בגורם שאינו רק מקצועי, אלא גם רגיש וקשוב, בעל היסטוריה מלאה בתיקים ותביעות שנסגרו בהצלחה. כך יוכח לנו שמדובר בגורם בעל וותק וניסיון, שסביר יותר להניח שיוכל לעזור לנו.
  • פגישה ראשונה – אי אפשר להתחיל לעבוד מבלי לפגוש את אנשי המקצוע פנים אל פנים. לכן, הגיעו למשרד בעצמכם (או שילחו נציג שאתם סומכים עליו במידה ואינכם מסוגלים להגיע) והתרשמו בעצמכם; מהתעודות, מהניקיון, מהכנסת האורחים, מהסבלנות כלפיכם, ועוד.

והכי חשוב, לעולם לא לוותר לחברות הביטוח

תביעת ביטוח סיעודי עלולה להתגלות ככאב ראש רציני, בעיקר כשמנסים לגשת לנושא באופן עצמאי. כעת כשאתם יודעים מה עליכם לעשות כדי למצוא את החברה שתייצג אתכם נאמנה מול חברות הביטוח, הגיע הזמן לצאת לחיפושים. זה לא משנה אם הנכם זקוקים לייצוג במסגרת תביעת סיעוד הראל או כל חברת ביטוח אחרת – הגורם שייצג אתכם כבר יכיר בעצמו את כל הסעיפים, הקריטריונים וה"שטיקים" שמייחדים כל אחת מהחברות הללו.

היכנסו לאתר של מגן מומחים  https://www.magenexperts.co.il/

פורסם על ידי