פשיטה של מס הכנסה על בת ים

פשיטה של מס הכנסה על בת ים

רשות המסים ערכה היום (שלישי) מבצע ביקורת בגוש דן, לרבות בבת ים. במבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה גוש דן, בוקרו 190 עסקים מתחומים שונים ונמצא כי 9 אחוזים מהם, אינם מדווחים על הכנסותיהם כדין. "אני בלחץ עכשיו, אבדוק שוב", כך טען בעל עסק לאפיית מצות כשנמצא כי לא רשם הכנסות כדין.

בביקורת שנערכה אצל עורך דין, נמצא כי הוא לא דיווח על חמש העברות בנקאיות לחשבונו בסך אלפי שקלים. בתגובה טען עורך הדין: "הלקוח לא הודיע על כך שביצע תשלום". במהלך ביקורת בחנות כלי בית נמצאו הפקדות בנק בתוך יומן. כשהצליבו המבקרים בין נתוני הרישום לחודש מרץ לבין הרישום בספרי העסק, נמצא אי רישום בסך 6,890 שקלים. בעל העסק הסביר לאנשי מס הכנסה: "אני מוציא קבלות רק בסוף החודש", והודה כי לא רשם 5,200 שקלים.

בעת ביקורת שנערכה לשרברב, נמצא צ'יק בסך 1,803 שקלים שלא נרשם בספרי העסק. בתגובה טען השרברב: "התכוונתי לרשום". כשהגיעו מבקרי מס הכנסה לחנות מוצרי חשמל, גילו כי מכירת כיריים בסך 790 שקלים לא נרשמה בספרים כנדרש. בעלת החנות טענה "בגלל שזו קופה חדשה לא לחצתי מספיק, לכן זה לא נרשם כנדרש". בבדיקת ספרי העסק בחנות תכשיטים, נמצא כי בעל החנות קיבל 1,300 שקלים אשר לא נרשמו בספרים. הבעלים בתגובה: "אני לא יודע למה לא נרשם".

מרשות המסים נמסר, כי בעקבות מידע מוקדם, הגיעו המבקרים לעסקים שנוהלו ללא פתיחת תיק ברשות המסים. בין המקרים שאותרו נמצא מוביל אשר בנוסף לעיסוקו מוכר יריעות פלסטיק. עם הגעת המבקרים טען "אני מבטיח לשפר דרכיי". כמו כן, נמצא בעל עסק לתיקון אופניים המנהל את עסקו מתחת לביתו שטען "אני אפתח עכשיו תיק".

מרשות המסים נמסר עוד: "המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים".

פורסם על ידי