למרות הקורונה: עלייה של 22% בהתחלות הבנייה בבת ים

למרות הקורונה: עלייה של 22% בהתחלות הבנייה בבת ים

במחצית הראשונה של שנת 2020 נרשמה ירידה בהתחלות הבנייה בכל הארץ ואילו ברבעון השני של השנה נרשם שיא שלילי – התחילו להיבנות בכל הארץ כ-9,500 דירות בלבד. מדובר בנתון הנמוך ביותר בחמש שנים האחרונות. עם זאת דווקא בבת ים התחלות הבנייה בעיר עומדות במחצית הראשונה של 2020 על 239 יחידות דיור. זאת לעומת התחלות בנייה של 186 יחידות דיור בכל שנת 2019. זאת עפי נתוני הלמס.

עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי רוב (185 יח"ד) התחלות הבנייה במחצית הראשונה ל-2020 נעשו במגדלים בני 21 קומות או יותר ואילו רק 30 יח"ד החלו להיבנות בבניינים בני 6 קומות , ו-24 יחידות דיור החלו להיבנות בבניינים בני 8 קומות.

לדברי אבי זיתוני, מנכ"ל ובעלים של חברת א.זיתוני המקימה בבת ים את פרויקט פארק הים: "התחלות הבנייה המוצגות בנתונים מתייחסות למעשה לתוכניות שתכנונם החל לפני מספר שנים. בת ים כבר כיום נמצאת בתאוצת בנייה ופיתוח משמעותי בעיר הכוללים תוכניות מאסיביות להתחדשות עירונית ובניית שכונות חדשות בעיר. זיתוני מסביר כי בשכונה החדשה פארק הים עומדות לקום כ-4,000 יח"ד בבנייה רוויה סביב פארק ירוק המתחבר לחוף הים. אחד מיתרונותיה הגדולים של השכונה החדשה הוא תיכנון צירי תחבורה מתקדמים וחיבור לקו האדום של הרכבת הקלה (תחנת ניסנבאום) שאמורה להתחיל ולפעול בשנת 2022.

פורסם על ידי