תכנות באנגלית ובחינם

תכנות באנגלית ובחינם

אלי לאטו הוא הייטיקיסט לשעבר שהחליט לאחר הפרישה להעניק מהידע שלו לתלמידים בבתי ספר הוא לקח תוכנה ללימוד תכנות מחשבים שפותחה באתר בינלאומי בשיתוף עם חברות כמו אמזון ,גוגל, מייקרוסופט ועוד ומעביר אותה בבתי ספר כעת הגיעה התכנית לשני בתי ספר בבת ים הבשורה הגדולה – היא  מועברת באנגלית וכעת הוא מציע אותה לכלל בתי הספר ללא עלות

בוקר רגיל בבית הספר "יצחק שדה" בבת ים, התלמידים ישובים בכיתות ולומדים במרץ. באחת הכיתות המראות שונים מכל כיתה רגילה, פה יושבים חלק מתלמידי כיתות ה'-ו' בבית הספר כשמולם מחשבים ולומדים תכנות. מה שמפתיע עוד יותר היא העובדה שהכל נעשה באנגלית. לפתע נשמע צלצול, ילדי בית הספר יוצאים להפסקה, אלא שכאן כמו עולם אחר חלק מהילדים מרותקים למחשבים, ולא רוצים לצאת להפסקה הם רוצים להמשיך וללמוד, הסיבה או בעצם שתי הסיבות –  טלי אלמולי ואלי לאטו.

לאטו תושב חולון הוא איש הייטק דובר אנגלית שפרש לפני כשמונה שנים מעבודתו, בחברת ibm  ומאז הוא מנסה בכל הכוח להעביר את הידע שלו במחשבים, לתלמידים בבתי הספר.

הכל החל שעל בסיס קורסים של אתר www.code.org

בנה מייסד התכנית מוטי פרנסיס מחברת צ'ק פוינט תכנית לימוד תכנות באנגלית לכיתות ה'-ו' והחל ללמד אותה את בנו. לפני כשנתיים יצר קשר עם מנהלת בית הספר "יחד" בחולון קרן אפשטיין אותה הכיר מחברת צ'ק פוינט . אפשטיין חיפשה מי שיעביר את התכנית בבית ספרה ולקחה למשימה את לאטו שהתנדב בבית הספר. בשנה שעברה הוא החל להעביר את התכנית , בעזרתן של  אריאלה אוריאן וחמוטל שור מתנדבות מחברת צ'ק פוינט, שהגיעו בעקבות קריאתה של אפשטיין. המתנדבות מסייעות לתלמידים בלימוד שפת התכנות. פרנסיס עצמו הגיע בשנה שעברה לפקח על הנעשה בבית הספר "יחד" שם התכנית מתקיימת בהצלחה מלאה.

לאטו שכאמור העביר את התכנית בחולון פנה לגדי סהר רכז עמותת פוש בבת ים המסייעת לתלמידים הזקוקים לעזרה לימודית, בכדי לנסות ולהעביר את התכנית בבתי הספר. סהר חיבר אותו כאמור לבית הספר יצחק שדה, כאשר התכנית מתקיימת גם בבית הספר הרצל ומיושמת על ידי היועצת שיינה דוברבצקי. "אני אפילו לא יודע איך להודות לאלי ולטלי על מה שהם עושים זה  מדהים, ובכלל לא מובן מאליו ", אומר סהר.

כאן בבית הספר "יצחק שדה" בבת ים, הרימו את הכפפה וכאשר שמעו על התכנית המוצלחת בעיר השכנה מיהרו לקפוץ על המציאה. "ראיתי את ההזדמנות ולקחתי אותה בשתי ידיים", מציינת מנהלת בית הספר  גלית אטיאס. "החיבור בין אלי למורה שמעבירה את התכנית טלי אלמולי מייצר משהו מדהים. אנו מאפשרים לילדים למצוא נקודת מצוינות ולחזק אותה. מעבר לכך אנחנו חושפים את התלמידים לעולם התכנות, כאשר לא בטוח שהיו מגיעים לזה בלי התכנית. אני מודה לאלי שמגיע בהתנדבות הוא מחויב וזמין לטלי ולילדים".

כאמור מי שמעבירה את התכנית היא המורה טלי אלמולי שלמרות העומס הלימודי בו היא נמצאת בחרה להעביר את הקורס החדש ועושה זאת בהצלחה רבה ומכל הלב, את זה ניתן לראות. גם על פניהם של הילדים בשיעור "לקחנו מספר ילדים וראינו שזה יכול מאוד לתרום להם. אני מלמדת גם תכנות בבית הספר אבל התכנית הזו היא שונה. הם מתקדמים בקצב מאוד מהיר וזה נותן מענה לכך שהם לא יתקעו במקום. התלמידים מחכים לשיעור הזה והם יכולים לעבוד על זה גם בבית כל אחד בקצב שלו. אני מאוד ממליצה על התכנית שגם מוסיפה להם את עניין האנגלית שהיא מיומנות מדהימה לרכוש בגיל הזה".

ומה אומרים הילדים עצמם? "אני מאוד נהנה להשתתף בתכנית" מספר בנימין מבית הספר יצחק שדה. "אני מתכנת עכשיו את המשחק מיינקראפט נהנה מאוד לומד תכנות וגם אנגלית שזה מצוין".

כעת מציע לאטו להעניק בחינם את התכנית לכל בתי הספר האפשריים, הוא רק צריך מורה למחשבים לו יסביר כיצד להעביר את החומר. "מדובר בתכנית מדהימה, ומאפשרת לכל בתי הספר לקבל אותה בחינם. וללא עלות גם להורים. המטרה שלי היא שכולם ייהנו ממנה, אני אשמח ללמד את מי שרוצה כיצד ללמד את התוכנית ולהעביר אותה לתלמידים והכל בהתנדבות מלאה וללא עלות גם להורים", סיפר לאטו.

עכשיו רק נותר לראות מי כמו בתי הספר הרצוג ויצחק שדה ירימו את הכפפה? או האם יש מורים כמו טלי אלמולי שיקחו את ההזדמנות לטובת התלמידים.

לפרטים: [email protected]

פורסם על ידי