יוזמה: שיעורים פרטיים מוזלים על ידי תלמידים מצטיינים

דני סער | צילום אלבום פרטי

דני סער | צילום אלבום פרטי

פרויקט נפלא: תלמידי תיכון מצטיינים, בעיקר מכיתות מצוינות, מעניקים שיעורים פרטיים מוזלים לתלמידי בת ים בכיתות א'-י"ב בקומה השנייה של חנות הספרים המיתולוגית "דני בוק" בעיר. השיעורים הפרטיים מועברים בכל המקצועות, למשל אנגלית, מתמטיקה, כימיה ופיזיקה.

את הפרויקט מנהל דני סער, בעל החנות, כבר שש שנים. "בתי התחילה ללמוד באוניברסיטה וחיפשה דרך להרוויח דמי כיס", הוא נזכר, "והצעתי לה לתת שיעורי עזר בחנות. יש כאן מיזוג, התלמידים מרגישים בנוח להגיע לכאן, יותר מאשר לבית המורה לטעמי. בינתיים בתי סיימה את לימודיה, היא כבר עורכת דין, אבל הביקוש גדל והבאתי מדריכים נוספים".

שיעור פרטי עולה כאן 80 שקלים, וסער מספר כי ישנם בני נוער המלווים את הפרויקט כמעט מיומו הראשון. "בכל שיעור ניתן לעבור על כמה מקצועות ולא להתמקד רק באחד, וזה ייחודי לנו. לדוגמה, אפשר בשיעור אחד קצת אנגלית, קצת מתמטיקה, הכנת שיעורי בית וגם חזרה למבחן בתנ"ך או בפיזיקה".

למה תלמידי תיכון מלמדים ולא סטודנטים?

"חלקם כבר סטודנטים, הם התחילו ללמד כאן כשהיו בתיכון. הסיבה שבחרתי תלמידי תיכון היא כי אני מנסה להוזיל עלויות עבור ההורים. חוץ מזה תלמידי תיכון הם מצוינים, החומר בראש עדיין חם, הם זוכרים ויודעים הכל, והם אוהבים ונהנים ללמד. התלמידים המלמדים יוצאים נשכרים וגם אלו שבאים ללמוד".

מה החלק שלך בפרויקט?

"אני כמובן מעורב ועורך שיחות מוטיבציה לתלמידים שזקוקים לכך. בנוסף, אני משדך בין מורה לתלמיד. יש כאלו שמעדיפים דמות סמכותית, יש מהמגזר הדתי ורוצים מדריך או מדריכה. אנחנו מגיעים לתוצאות טובות, אבל צריך שהתלמיד ירצה לקבל שיעורי עזר. אם הוא רוצה באמת הוא יצליח".

אתה מוסד ותיק בבת ים, הורים רבים הכירו אותך כילדים בעצמם, מה התגובות?

"נכון מאוד, הורים רבים קנו אצלי ספרי לימוד כילדים, ותמיד כשהם באים התגובה היא זהה – שהריח בחנות שלי נותר אותו דבר ושאני לא השתניתי, למרות שעברו מעל 30 שנה. בנוסף הם אומרים שהחיוך שלי עדיין ישנו וזה מה שהכי חשוב".

לוח650

פורסם על ידי