הבנקאים הצעירים מבית הספר נחשונים

צילום: יח"צ

צילום: יח"צ

שיתוף פעולה מפתיע בין תלמידי כיתה ו’ מבית הספר “נחשונים” ובנק איגוד בעיר במסגרת תכנית למידה חדשה – “צעדים ראשונים בכלכלה”.

חיסכון, ריבית, פיקדון, פעילות בנקאית, אג”ח, מניה, בורסה, משבר כלכלי ועוד, אלו הם רק חלק מהנושאים שתלמידי כיתה ו’ בבית הספר “נחשונים” בבת-ים לומדים במסגרת תכנית חדשנית לחינוך פיננסי, “צעדים ראשונים בכלכלה”, המעניקה להם כלים מעשיים להתנהלות כלכלית נבונה בעתיד.

כחלק מהטמעת התוכן הנלמד, מנהלת בית הספר זהבה מונצה מצאה דרך מקורית ליישם את החומר הלימודי ולערוך פעילות במקום שבו נעשות רוב הפעולות הנלמדות בכיתה – בנק. לשם כך נעשתה פנייה למנהלת סניף בנק “איגוד”, איריס שירי, שנענתה ברצון ליוזמה הלא שגרתית: סיור לימודי תוך התנסות פעילה של התלמידים.

שירי, שקיבלה את “הבנקאים הצעירים” בזרועות פתוחות, העבירה להם סקירה קצרה אודות ההיסטוריה של הבנקים מעידן סחר החליפין ועד ימינו. בהמשך הביקור, הילדים התחלקו לקבוצות וכל קבוצה ביקרה בתחנות שהכינו עבורם עובדי הסניף. התחנות עסקו בנושאים מגוונים: משכנתא, בנקאות עסקית, תכניות חיסכון ואף הפקדת צ’קים וכסף מזומן. בכל תחנה ישבו מספר פקידים שנתנו “שירות” ללקוחות הקטנים, והיו צריכים לקבל החלטות בנושאים שונים, למשל: באילו תכנית חסכון היו רוצים להשקיע, לאיזה טווח, באיזו ריבית וכו’.

בתחנה אחרת למדו התלמידים כיצד פועל הכספומט. התלמידים גם הכינו משחקים וכרטיסיות מאתגרים, דרכם התמודדו עם סוגיות כלכליות שונות ומציאת פתרונות.

הקורס נערך כחלק ממודל כיתות 2021 שנוסד במערכת החינוך בבת-ים במטרה לעודד למידה חדשנית ומשמעותית. מיזם זה נתמך על ידי ״הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות” לאחר ששלוש מורות לקחו על עצמן את היוזמה לפתח בקרב התלמידים כישורים רלוונטיים לחיים כמו צרכנות, יזמות, קבלת החלטות, פסיכולוגיה חיובית ועוד.

צילום: יח"צ

צילום: יח”צ

פורסם על ידי