2 טעויות נפוצות לגבי כתיבת תוכן בהקמת אתר

2 טעויות נפוצות לגבי כתיבת תוכן בהקמת אתר

החלטתם להקים אתר אינטרנט לחברה או לשדרג את האתר הקיים? מצוין. אתם בדרך הנכונה. מדי שנה מוקמים בישראל עשרות אלפי אתרי אינטרנט חדשים המייצגים אין ספור עסקים בתחומים מגוונים. החל מאתר פורטפוליו קטן לצלמת הריון ועד לאתרים מורכבים ומתוחכמים המייצגים מפעלי בטון.

נוכחות ווירטואלית חייבת להיות מלווה עם אתר אינטרנט איכותי. על כן חשוב לדעת גם כי ישנה משמעות גדולה לגבי ההתמודדות עם כתיבת תוכן בהקמת האתר. כלומר, ההחלטה בנוגע לגורם שיהיה אחראי על כתיבת התוכן השיווקי/תדמיתי באתר.

לא מדובר בעניין של מה בכך. כתיבת תוכן היא שלב קריטי ומהותי שהשפעתו על עתיד האתר הינה רבה. אתר שהושקעה בו כתיבת תוכן אינטליגנטית ומקצועית, אשר מדברר היטב את היתרונות של העסק לצרכי הלקוח, יהפוך למנוע ליצירת לקוחות חדשים ובניית מוניטין.

מנגד, אתר אינטרנט שלא הושקעו בו המשאבים הדרושים עבור כתיבה שיווקית, עלול לייצר אפקט הפוך. קרי, לייצר דימוי שלילי לעסק עד כדי הרחקת לקוחות פוטנציאליים היישר “לזרועות המתחרים”. על מנת לחדד את הדברים, הנה לפני 2 טעויות נפוצות שעסקים עושים כאשר הם מתמודדים עם כתיבת תוכן עבור אתר האינטרנט של החברה.

כתיבת תוכן עצמאית וללא אנשי מקצוע

הטעות הקלאסית לגבי כתיבת תוכן היא ניסיון לעשות זאת ללא סיוע של אנשי מקצוע המכירים את התחום על בוריו. עסקים רבים סבורים כי בעוד שאין מנוס מהתקשרות עם ספקים לבניית האתר או עיצובו, התוכן הוא משהו שאפשר להשאיר “In-House”. בין אם על ידי עובד ובין אם על ידי המנכ”ל/הבעלים.

זוהי טעות נפוצה. ראשית, יש הבדל מהותי ודרמטי בין כתיבת תוכן שנעשית על ידי גורם שזה לא תפקידו (חובבן), לבין כתיבת תוכן על ידי מומחה. בעוד ש”כותב” פנימי מבצע את הפרויקט בפעם הראשונה בחייו, וכמו כל “טירון” התוצר שלו יהיה בהתאם, כותב תוכן מומחה מייצר תכנים לעסקים ואתרי אינטרנט על בסיס קבוע.

כותבים לא מקצועיים נוטים “ליפול” בקטנות על ידי העתקת תכנים וחשיפה לתביעות זכויות יוצרים, שגיאות כתיב ותחביר (שיגרמו לזילות המותג), ניסוח “טכני” או “יבש” מדי, חוסר מודעות לדגשים לגבי כתיבת תוכן בשביל גוגל וכדומה.

כתיבת תוכן, כאשר היא נעשית על ידי מומחה, לוקחת בחשבון את כל השיקולים הללו. כותב תוכן חיצוני מבצע פרויקטים של טקסטים שיווקיים ברמה יומיומית ויודע היטב היכן מצויים האתגרים. אם זהו כותב תוכן איכותי, שצבר וותק וניסיון, אזי בד”כ הוא כבר כתב בתחום בעבר.

במילים אחרות, תרתי משמע, כשם שלא תעלו צילומים לאתר שצולמו בטלפון הנייד, אלא תתקשרו עם צלם, כך צריכה להיות הגישה לגבי כתיבת תוכן.

כתיבה שיווקית ללא פגישות פרונטליות

במידה שהחברה שמקימה את האתר מחפשת ספק חיצוני לכתיבת תוכן, סביר להניח שהיא נתקלת בהצעות מחיר רבות ומגוונות. כאן חששוב להכיר את הבעיה המרכזית בעולם התוכן בישראל והיא שרבים מהעוסקים בענף אינם מתמקצעים בו.

פעמים רבות העסק מקבל הצעות מכותבי תוכן בחצי משרה שעובדים מהבית בזמנם הפנוי. כותבי תוכן אלה, אשר אינם עוסקים בתחום במשרה מלאה, לא יכולים להרשות לעצמם לקיים תהליך מסודר של כתיבה מקצועית. למשל, תהליך שבמרכזו פגישות פרונטליות מול הגורמים הרלבנטיים בעסק/בחברה. על מנת להוזיל עלויות ולקצר תהליכים, הם מנסים להתקדם עם “בריפים” במייל או במקרה הטוב שיחות טלפוניות.

בעלי עסקים יקרים, שימו לב, אם אתם רוצים לקבל כתיבת תוכן ברמה גבוהה, אל תתפשרו על תהליך של כתיבה על בסיס פגישות פרונטליות. כותבי תוכן רציניים משקיעים בכל לקוח ומגיעים לכתוב את התוכן רק לאחר ובהתאם למפגשים פרונטליים. גם אם הוא גר בקריית שמונה וגם אם הוא ממוקם באילת.

אין כאן קיצורי דרך. הקפדה על המתודולוגיה הזו תאפשר הגעה לכדי מוצר איכותי של כתיבת תוכן מדויקת, בלוחות זמנים קצרים ולשביעות רצון מלאה. עיגול פינות יוביל לסבבי תיקונים בלתי נגמרים ולעתים גם לאכזבה הנגזרת מבזבוז זמן ומשאבים.

פורסם על ידי