רשת חברתית לסטודנטים: למה כדאי לכם להצטרף לאיילים?

רשת חברתית לסטודנטים: למה כדאי לכם להצטרף לאיילים?

לא מעט סטודנטים מתקשים למצוא דרכי מימון בעבור הלימודים, ולו בשל העלויות הכרוכות בלימודים אקדמאיים. לצד זה, רבים מבקשים ללמוד במקומות המרוחקים מביתם, כשהם נאלצים לשכור דירה – מה שמוסיף לא מעט לנטל הכלכלי. ובכן, הכירו את עמותת איילים: עמותה שהוקמה בשנת 2002 והיא בעלת כפרי סטודנטים באזורים שונים בארץ. למה כדאי לכם להצטרף לשורותיה של העמותה? כל התשובות בהמשך.

על עמותת איילים

בשנת 2002, שני צעירים החליטו להגשים את חזונם האישי ולסייע להתיישבות בנגב ובגליל. שני הצעירים הללו הם מתן דהן ודני גליקסברג, שביוזמה מבורכת הקימו את עמותת איילים, המסייעת באופן ניכר לסטודנטים, ובמקביל גם לקהילה ואף תורמת להתיישבות באזורי הנגב והגליל, לא רק במהלך תקופת הלימודים, אלא גם לתקופה שלאחריה.

באמצעות כפרי סטודנטים הממוקמים באשלים, דימונה, ירוחם, יכיני כרמיאל, קריית שמונה ועוד, הצליחו מקימי העמותה להוביל סטודנטים רבים להתגורר באזורים ייעודיים, שהרי הסטודנטים שמתגוררים בכפרים הללו, זוכים להכיר את האזור מקרוב ולהתוודע לשלל יתרונותיו – בשל כך, חלקם אף נשארים לחיות ולגור שם גם לאחר סיום תקופת הלימודים. המגורים בכפרי הסטודנטים מוזלים, והם אף נהנים ממלגות ייחודיות. בתמורה, על הסטודנטים לעבוד כ 500 שעות שנתיות עם ילדים מעיירות הפיתוח כמו גם להשתתף בשלל פרויקטים למען הקהילה, לרבות שיפוץ מבנים ישנים, כך מציין מתן דהן, אחד ממקימי העמותה.

טוב לדעת שיש מי שתומכים בהמשך פעילותה של העמותה, כשמדובר על גופים כמו קרן מיראז', הסוכנות היהודית, החטיבה להתיישבות, קרן היסוד, המשרד לפיתוח הנגב והגליל וקרן סקט"א רש"י. כמו כן נציין כי הוענק לעמותה פרס, הלוא הוא "פרס יגאל אלון", מה שמהווה נקודת ציון משמעותית בעבור המייסדים.

פרויקטים מובילים של העמותה

העמותה יוזמת ולוקחת חלק בלא מעט פרויקטים עבור הקהילה, כשיש כמה פרויקטים ייחודיים ובולטים במיוחד:

חצר התרבות "הלודמילה" בלוד – חצר התרבות, המשמשת גם כפאב "הלודמילה" מהווה את אחד המקומות הפופולאריים בעיר. הסטודנטים של עמותת איילים סייעו לצוות של המקום ושיפצו את כולו, החל מבניית דק ופרגולה ועד לצביעת הקירות מחדש. נציין כי הפרויקט כולו נתמך במימון המונים, מה שאיפשר לסטודנטים לגייס את הכספים הנחוצים בעבור השיפוץ.

שיקום יער בארי – לאחר גל שריפות הטרור בדרום, יצאו מתנדבי העמותה לשקם את יער בארי שספג לא מעט שריפות. הסטודנטים פינו את הגזם השרוף מהיער, ובכך אפשרו לטבע להצמיח צמחייה חדשה.

שיפוץ דיור ציבורי באשקלון – לפני כשנה מתנדבי העמותה שיפצו אזורי דיור ציבורי באשקלון, החל מסיוד המבנים, צבעית הקירות ושיפור חזית המבנה. כמו כן, הם תרמו לשיפור נראותן של הגינות הציבוריות.

לסיכום, עמותת איילים היא בהחלט ארגון שכדאי להכיר, ובייחוד אם אתם סטודנטים או עתידים להירשם ללימודים אקדמאיים. אין ספק שהעשייה של המתנדבים היא מבורכת ועל כך, מתן דהן ודני גליקסברג, יכולים להיות גאים.

צילום: pixabay

פורסם על ידי