רופא שיניים חירום – כיצד בוחרים את הרופא הטוב ביותר עבורנו

רופא שיניים חירום – כיצד בוחרים את הרופא הטוב ביותר עבורנו

כשאנחנו מחפשים רופא שיניים לנו או לבני ביתנו, אנחנו בדרך כלל בוחנים נקודות ספציפיות, בסיסיות אשר מאפשרות לנו להחליט האם מדובר ברופא שמתאים למה שאנחנו מחפשים או לא.

על פי רוב, אנחנו בוחרים רופא שיניים על פי פרמטרים של זמינות ונגישות, ניסיון, מקצועיות, וכן עד כמה הוא סבלני, עדין, וכמובן עד כמה אנחנו נרגיש בטוחים בידיים שלו. אלו נקודות חשובות שאי אפשר לערער עליהן, אך אנחנו יכולים למצוא עוד נקודה אחת חשובה שאנחנו לא תמיד חושבים עליה כשאנחנו מחפשים רופא שיניים, האם מדובר ברופא שמעניק שירותי חירום.

המונח רופא שיניים חירום מגלם בתוכו שני מצבים עיקריים, הראשון, מצב אנחנו חשים כאב או נגרם לנו נזק בשן והרופא מוכן ויכול לבטל תורים בשביל לטפל בנו, במקום לשלוח אותו למיון או לכל מקום אחר. המצב השני הוא, שהרופא יהיה מוכן והוא מסוגל להגיע אלינו באמצע הלילה או לפתוח עבורנו את המרפאה באמצע הלילה בשביל לטפל בנו. מדובר על מקרה חירום קלאסי שלא מעט אנשים מתמודדים איתו.

בדרך כלל, אנחנו לא נוהגים לבחון את הנקודה הזאת כשאנחנו מחפשים רופא שיניים, ולו מהסיבה הפשוטה שאף אחד מאיתנו לא חושב שנזדקק לכך. אך האמת היא, שמדובר בנקודה מהותית, הרי אף פעם לא נדע מתי אנחנו נצטרך להיעזר בשירותי חירום של רופא שיניים.

כיצד בוחרים רופא חירום

בשביל ליהנות משירותי חירום ברמה גבוהה של רופא שיניים, הרי שעלינו לבחון מספר נקודות. נקודה ראשונה, אנחנו צריכים לבחון האם בכלל הוא מעניק שירותים כאלה ובאילו תנאים. האם הוא מגיע אל בית הפציינט, האם הוא מזמין אותו למרפאה. האם מדובר על שירותים שניתנים בשעות

מסוימות ובימים מסוימים או תמיד?

נקודה שנייה, עלינו לבחון מה טיב הטיפול שהוא מעניק, האם מדובר בטיפול כולל או טיפול עזרה ראשונה, טיפול ראשוני בלבד? האם המרפאה שלו ערוכה למתן טיפול שכזה.

נקודה שלישית, היכן הוא ממוקם. כאן אנחנו צריכים לזכור, אנחנו יכולים להחליט שאנחנו משתמשים בשירותיו של רופא שיניים שמתגורר הרחק מאיתנו, לצורך טיפולים תקופתיים או אחרים, מתוך הנחה שמדובר ברופא טוב ומשתלם לנו להגיע אליו. אך במקרה חירום ייתכן וזה לא יהיה פשוט ונוח עבורנו, לכן עדיף לנו להיעזר ברופא שמתגורר קרוב אלינו.

נקודה רביעית, עלויות. טיפולי שיניים חירום עולים יותר מטיפולים רגילים, לכן חשוב לבחון כמה הרופא גובה עבורם, על מנת שנדע למה לצפות מבחינה זו.

נקודה חמישית ואחרונה, עולה שאלה, איזה צוות מחזיק הרופא, ועד כמה הוא והצוות שלו אכן זמינים לקבלת הזמנות לטיפולי חירום, בין אם זה באמצע הלילה, סופי שבוע וחגים. הכל מתמקד בנקודה הזאת בסופו של דבר.

פורסם על ידי