רואה חשבון לניהול החזרי מס עבור הפנסיה

רואה חשבון לניהול החזרי מס עבור הפנסיה

האם אתם יוצאים לפנסיה בקרוב? האם בדקתם את הזכאות שלכם להחזרי מס בגין נקודות שלא חושבו נכון? רגע לפני הפרישה מהעבודה והיציאה לפנסיה, חשוב להיערך פיננסית לקראת השינוי המשמעותי בחיים, ובמיוחד לקראת השינוי הכלכלי הצפוי עקב הירידה בהכנסות.

כאשר יוצאים לפנסיה ההכנסה החודשית צפויה לרדת מאחר ואין יותר הכנסה חודשית ממקום העבודה ויש להסתפק בפנסיה ובחסכונות שהצלחתם לצבור במהלך החיים. מאחר וההוצאות שלכם לאחר הפרישה מהעבודה אינן צפויות להשתנות והן עשויות אפילו לגדול בגלל הזמן הפנוי, חשוב לפנות לרואה חשבון מקצועי ומנוסה כדי לעשות תיאום מס, לקבל החזרי מס ולנצל את ההטבות השונות שהמדינה מציעה.

איך רואה חשבון יכול לסייע בקבלת פטור ממס על הפנסיה?

כל אדם הפורש מהעבודה חייב על פי חוק להגיש טפסים שונים לרשויות הרלוונטיות ולערוך את חישובי הפטור המגיעים לו. תקנות המס בישראל הן תחום מורכב המחייב ידע וניסיון רב, לכן חשוב לבחור רואה חשבון מנוסה המתמחה בייעוץ מס.

את הפרישה חשוב לתכנן מראש ולא להמתין לרגע האחרון, מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי לפני הפרישה כדי לגבש תוכנית נכונה ומותאמת אישית, כך ניתן לחסוך ולמזער תשלומי מיסים עוד לפני הפרישה בפועל ממקום העבודה.

חשוב לדעת כי בעזרת יועץ מס מקצועי המתמחה בפנסיה ניתן לקבל החזרי מס גבוהים לאחר בדיקה יסודית ומעמיקה, יש אפשרות לקבל החזרי מס בגלל מעבר בין עבודות, תשלומי מס גבוהים ומעל הנדרש עקב הכנסות נוספות ממקורות שונים, קבלת פנסיה מגופים שונים, הכנסות כתוצאה מפעילות בשוק ההון, מגורים ביישוב המזכה בנקודות, המשך הפקדות לקופת גמל או לביטוח חיים ועוד.

אילו בדיקות מבצע רואה החשבון לצורך קבלת החזרי מס?

יעוץ מס לפנסיה על ידי רו"ח מנוסה מתחיל בבדיקות מקיפות של התיק הפנסיוני, את החזר המס ניתן לדרוש רק בסוף שנת המס, עד 6 שנים מתום שנת המס בגינה מבקשים את ההחזר. אפשר להיעזר בסימולטור לחישוב מס הכנסה שנתי אך אין תחליף לבדיקות המקצועיות של רואה החשבון המתמחה בייעוץ מס.

היועץ יאסוף את כל המסכים הרלוונטיים לצורך חישוב וקבלת החזרי מס, לרבות טפסי 106 מכל המעסיקים, מסמכים של המוסד לביטוח לאומי, אישורי הפקדה לקרנות פנסיה, לקופות גמל ולקרנות השתלמות ומסמכים נוספים. יש הבדלים בבדיקה שנעשית עבור שכיר לבין הבדיקה המבוצעת עבור עצמאי בגלל התקנות השונות.

את בקשת ההחזר יש להגיש רק בלשכת פקיד השומה שאליה הנישום משתייך, שכיר צריך למלא טופס 135 ולצרף טפסי 106 ואישורים נוספים, ועצמאי נדרש למלא ולהגיש טופס 1301.

למה כדאי לקחת רואה חשבון המתמחה בפנסיה?

לפני הפרישה מהעבודה, מרצון או שלא ברצון, יש לקבל החלטות כלכליות חשובות המשפיעות על העתיד. אין למהר ולקבל החלטה ומומלץ שלא להגיש מסמכים ודיווחים לרשויות המס ללא ייעוץ וליווי של יועץ מס לפרישה. בעזרת רואה החשבון המתמחה בפנסיה תוכלו לקבל החזרים גבוהים שיסייעו לכם בעתיד, לחסוך הוצאות ולקבל פטור על תשלומי הפנסיה המגיעים לכם על פי חוק.

הכתבה באדיבות משרד רואי חשבון זיו, שיפר ושות', המשרד הוקם לפני כ-30 שנה ומעסיק עשרות רואי חשבון ועובדים נוספים בשלושה סניפים הממוקמים בתל אביב, חיפה וטבריה. צוות המשרד מתמחה בין היתר בייעוץ פנסיוני ובתכנוני מס יצירתיים, וכל לקוח זוכה ליחס אישי ולטיפול מקצועי.

פורסם על ידי