רבים מאתנו מתקשים להיפרד מהרכב הישן והנאמן שמלווה אותנו מזה שנים רבות. הבעיה היא שבניגוד למוצרים אחרים, לרכב אין תאריך תפוגה מוחלט ועליכם להיות ערים לתמרורי אזהרה שמבשרים על כך שהגיע זמנו של הרכב לחדול מפעילות. למשל, כשרכב מבלה זמן רב במוסך ועלויות התיקון גבוהות מאוד וכבר לא משתלם להשקיע שוב מאמצים, זמן ומשאבים כספיים בתיקון הרכב, כשהרכב שוהה בעיקר בחנייה או כשהנסיעה עמו אינה נעימה, אינה בטיחותית ולא ידידותית. הסכנות שבהעלאת רכב ישן על הכביש הן רבות וזו אחריות שבוודאי אינכם רוצים לקחת כאשר אין לכם שליטה בהתנהגות הרכב.
אז מה עושים עם רכב ישן שנראה שהוא סיים את חייו או קרוב לכך מתמיד? עומדות בפניכם מספר אופציות. אפשרות ראשונה היא למכור את הרכב, למי שבכל זאת מחפש רכב ישן ומוכן לקחת את הסיכון או לשלם בעבור הרכב. הבעיה היא שהצגת הרכב לוקחת זמן רב במיוחד כשמדובר ברכב ישן שאינו אטרקטיבי. אפשרות שנייה היא לבצע טרייד אין, אבל ביצוע החלפה אינו אפשרי בכל דגם או רכב וגם יהיה פער עצום בין ההנחה הצנועה שתקבלו ובין מחירו של רכב חדש. האופציה השלישית והפופולארית מבין השלוש היא לשלוח את הרכב לפירוק.
מפרקים את הרכב ומרוויחים בגדול
מה הכוונה בפירוק? על מנת להמחיש בפניכם את תהליך הפירוק נדמה לרגע את הפירוק להשתלת איברים. מפרקים מרכב חלקי חילוף חיוניים הנחוצים לתיקון או שדרוג של רכבים אחרים ולאחר הפירוק, אלה מורכבים ומותקנים ברכבים אחרים. דהיינו: החלקים שכבר לא בשימוש ברכב שלכם שעומד לסיים את הקדנציה עומדים להפיח חיים ולשרת רכבים שיש להם עוד קילומטראז' פוטנציאלי על הכביש. בעבר מדינת ישראל הנהיגה תהליך שנקרא גריטה במסגרתו היא העניקה מענק כספי לכל מי שמסר את הרכב לפירוק על מנת להוריד רכבים ישנים ומזהמים מכבישי ישראל. תכנית הגריטה כרגע אינה רלבנטית לרכבים פרטיים, אבל לכם יש האפשרות לבצע פירוק ייזום ולהרוויח.
מחיר הוגן בעד הרכב הישן
הבדל זה משפיע על המחיר המוצע לרכב. ברכב לפירוק, הערך אינו נגזר רק ממצב הנהיגה או הנראות שלו אלא מהפוטנציאל של החלקים ושימוש חוזר. התהליך מדגיש את החשיבות של שמירה על איכות הסביבה – פירוק ומחזור רכבים במגרשים מקצועיים מסייעים בהפחתת הזיהום הסביבתי ושמירה על המשאבים הטבעיים במקביל לשימוש חוזר – החלקים המתפקדים שנאספים יכולים לשמש לתיקון רכבים אחרים, ועוזרים לרכבים ישנים להמשיך לפעול באופן תקין ובכך תורם גם לאיכות הסביבה וגם לכלכלה המעגלית.
לא זזים – גוררים ונהנים
בבואכם לבחור מגרש פירוק בדקו אופציה גם של גרירה. ישנם רכבים שמסוכן ומאתגר מדי להעלות על הכביש בדרך למגרש ולכן, חברות פירוק רבות מציעות שירותי גרירה בפרישה ארצית הזמינים 24/7. פנו לחברה אמינה שמנוסה בפירוק רכבים, גרירה ומציעה לכם תשלום הוגן בעד הרכב הישן. תוכלו לקבל גם חוות דעת מקצועית האם הרכב אכן מועמד אידיאלי לגריטה מבחינת שנת ייצור, רמת הזיהום הסביבתי, מצב החלקים והארכת תוחלת חייו וכמה זמן נותר לו אם בכלל לפני שהוא יהווה מטרד סביבתי ויעמיד את ביטחונכם האישי בסכנה. בחנו גם את צריכת הדלק של הרכב, מצב הבלם ואילו חלקי חילוף ניתן להחליף ומה כלל לא אפשרי או לא מומלץ ולא שווה את ההשקעה.