מהו מחזיר דלת ולאילו דלתות הוא יכול להתאים

מהו מחזיר דלת ולאילו דלתות הוא יכול להתאים

מחזיר דלת הינו פריט או אביזר, שאתם בוודאי נתקלים בו כמה וכמה פעמים ביום אך לא ממש מבחינים בקיומו, אך אינכם מודעים לצורך הממשי בו. מדובר בפריט חיוני ושימושי, אשר בלעדיו לא ניתן לבצע פתיחה וסגירה תקינה של הרבה מאוד דלתות, בעיקר כאלה המשמשות עבור כניסה לבניינים ופחות עבור דלתות ביתיות. מחזירי דלתות יכולים להתאים למגוון רחב של דגמי דלתות וגם של שערים.

מחזיר דלת יכול להתאים למגוון סוגי דלתות ושערים

במידה ואתם גרים בבניין רב קומות, שימו לב לאופן שבו הדלת נפתחת בכניסה לבניין. בחנו את החלק התחתון והעליון שלה ונסו למצוא את מחזיר הדלתות המותקן עליה. מחזיר דלת עשוי להיות מותקן בחלק העליון או בחלק התחתון של הדלת, כאשר האופן שבו הוא עובד תלוי במנגנון שלו. הפריט הזה יכול להופיע הן בדלתות "רגילות" שזזות קדימה ואחורה והן אצל דלתות הזזה הנפתחות לצדדים. ההתאמה של סוג המחזיר אל הדלת היא חשובה, על מנת לאפשר לה לעבוד באופן תקין, בין אם היא דלת אוטומטית או דלת שדורשת פתיחה ידנית.

איך פועלים מחזירי דלתות?

הצרכים השונים של השימוש בדלת, מכתיבים עבור מהנדסי הבניין את סוג הדלת הספציפי שיותקן בה. הדבר מכתיב, בהמשך לכך, גם את סוג מחזיר הדלתות שיהיה צורך להשתמש בו. ניתן לקחת כדוגמה את המחזיר הפנאומטי, אשר פועל בערת דחיסת אוויר: הוא מתאים, למשל, לדלתות מסוג הזזה, משמע שהן נעות ימינה ושמאלה. לעומתו, מחזיר דלת קפיצי לא יתאים כאן, כיוון שדלתות הזזה הן בדרך כלל גדולות ומסיביות ואילו המחזיר הקפיצי מתאים לדלתות קטנות. המשמעות היא שאופן ההפעלה של המחזיר וכן הגודל שלו, מאפשר לו להיות מדויק ומותאם לדלתות שונות ולכן חשוב לבחור מנגנון שמסייע לדלת לעבוד בצורה תקינה ושוטפת.

אילו תקלות עלולות להתרחש וכיצד מטפלים בהן?

ראשית כל חשוב להדגיש, שאם מקפידים על התקנה נכונה של דלתות ומחזירי דלתות כבר בשלב ההתחלתי, משמע בעת בניית הבניין, התקלות לא אמורות להיווצר ואם כן – הן יופיעו לאחר זמן רב של שימוש בדלת. בסופו של דבר, תקלות יכולות להתרחש בכל סוגי המנגנונים וחשוב לקרוא לחברה מומחית שיכולה לתקן גם מנגנון של מחזיר דלת, במידה ויש צורך בכך. כדאי מאוד שלא לנסות לתקן דלת תקועה באופן עצמאי, מה שעלול לנעול אנשים מחוץ לבניין או בתוכו ולעכב את ההתנהלות של כל אחד ואחת מהם. בעת היתקעות של הדלת, כאשר נראה שמקור הבעיה היא במחזיר הדלת שאיננו עובד כמו שצריך, חשוב לקרוא לחברה שהתקינה אותו מלכתחילה ושתוכל לבצע את הטיפול הנכון בצורה הטובה ביותר. לעיתים מדובר בבעיה פשוטה ובקלקול של המחזיר, אשר בעזרת תיקון או החלפה שלו, הדלת תוכל לשוב ולעבוד באופן תקין וללא בעיות, לאורך שנים קדימה.

פורסם על ידי