היתרונות של הדרכון האירופאי

היתרונות של הדרכון האירופאי

עידן הגלובליזציה שבו אנחנו חיים פותח עבור כולנו דלתות רבות, גם בארץ ובעיקר מעבר לים. אנחנו יכולים להגיע יחסית בקלות ובמחיר נמוך כמעט לכל פינה בעולם, ללמוד בחו"ל, לעבוד באירופה או בארה"ב (או באוסטרליה ויש כמובן עוד מדינות), לטייל ובאופן כללי לנצל שלל הזדמנויות. במיוחד יכולים ליהנות מהגלובליזציה המואצת מי שכבר הצטיידו באחד הדרכונים האירופאיים – דרכון רומני, פולני, ספרדי וכמובן האופציה הנגישה ביותר כיום, דרכון פורטוגלי.

עבודה חוקית ב-27 מדינות

האיחוד האירופי, שהתחיל עם 6 מדינות בשנת 1957, התרחב באופן משמעותי במאה ה-21 וכולל כיום לא פחות מ-27 מדינות – ביניהן כמה מהבולטות ביותר ביבשת כמו גרמניה, צרפת, הולנד, ספרד, מדינות סקנדינביה ועוד. דרכון של אחת המדינות השייכות לאיחוד מקנה אפשרות לעבוד באופן חוקי לגמרי גם בכל אחת ואחת מ-26 המדינות הנוספת של האיחוד – כך שלמעשה דרכון אירופאי פירושו היתר עבודה כמעט בכל אירופה.

האפשרות לעבוד באופן חוקי רלוונטית גם למי שנמצא בעיצומה של קריירה – למשל כעורך דין, כלכלן, רואה חשבון, מהנדס וכו' – וגם למי שמחפש תעסוקה זמנית במשרות כמו מכירות, או-פר, הובלות ועוד. רמת השכר הגבוהה בחלק גדול מאוד ממדינות אירופה מבטיחה הכנסה נאה מאוד, הן למי שבוחר לנצל את ההזדמנות לפרק זמן קצר והן למי שעושה זאת לתקופה ארוכה יותר.

כניסה לארה"ב למטרת טיולים ללא ויזה

עוד יתרון משמעותי של הדרכון האירופאי הוא האפשרות להיכנס לארה"ב כתיירים – לתקופה של עד 3 חודשים – בלי הצורך לבקש ויזה. אמנם רוב הישראלים שמבקשים אשרת תייר יקבלו אותה, אבל גם העובדה שאין צורך בכל התהליך הבירוקרטי המייגע מהווה כמובן יתרון.

באופן דומה ניתן להיכנס עם דרכון של אחת ממדינות האיחוד האירופי ללא צורך בוויזה לעוד מדינות ברחבי העולם, כולל כאלה שאוסרות על כניסת בעלי דרכון ישראלי (במקרים אלה חשוב כמובן לשקול היטב את כדאיות ההגעה).

תעודת ביטוח

רובנו מאמינים ש"יש לנו ארץ נהדרת", וש"אין לנו ארץ אחרת" – אבל אי אפשר להתעלם מהמציאות הלא פשוטה בישראל. בהתאם דרכון של מדינה אירופאית הוא גם סוג של תעודת ביטוח. כמו כל ביטוח, התקווה היא שלא יהיה צורך להשתמש בו – אבל תמיד טוב שיהיו אופציות נוספות.

לימודים גבוהים בעלות נמוכה במיוחד

דרכון אירופאי – כאמור פולני, רומני, ספרדי, פורטוגזי ויש עוד אפשרויות – הוא גם קיצור דרך מוצלח ללימודים גבוהים במוסדות לימוד נחשבים ברחבי היבשת. בחלק מהמקרים לא רק שתוכלו לרכוש השכלה איכותית שתמנף את הקריירה שלכם, אלא שגם תוכלו לעשות זאת בעלות נוחה במיוחד – בזכות העובדה שחלק ממדינות אירופה מאפשרות לימודים מסוגים שונים במחירים נמוכים. במקרים אלה מתווספת אל הידע והתעודה פותחת הדלתות גם החוויה המעצימה של לימודים בחו"ל, עם אנשים חדשים ועם גישה מהירה למקומות אטרקטיביים.

פורסם על ידי