ההבדל בין לימודי תקשורת לתעודה לעומת לימודי תואר

ההבדל בין לימודי תקשורת לתעודה לעומת לימודי תואר

אחד המקצועות היותר פופולריים שאנשים (ובמיוחד חבר'ה צעירים) מעדיפים ללמוד היום הוא מקצוע התקשורת. לימודי תקשורת מהווים חלק חשוב כמעט מכל תעשייה היום ואלה נוגעים בכל תחומי החיים, זו הסיבה גם מדוע המוסדות האקדמיים מוסיפים קורס בתחום זה כחלק מתארים רבים. בעולם הדיגיטל, הריאליטי ואינספור המסרים הפרסומיים שאנו מקבלים כיום בכל מקום ואמצעי תקשורת רבים, אין ספק כי מדובר גם באחד התחומים החשובים ביותר שכל אקדמאי צריך לכלול בתכנית הלימודים שלו. כמובן שיש הבדל בין לימודי תעודה בתחום ספציפי לבין לימודי תואר ולכן יהיה עליכם להחליט מה אתם מעדיפים.

למה כדאי ללמוד תואר ראשון בתקשורת?

לימודי תעודה יסייעו לכם ברכישת מקצוע ספציפי, כמו למשל: עיתונאות, קופירייטינג, יחסי ציבור ואחרים. לימודי תואר ראשון בתקשורת יעזרו לכם לפתוח דלתות לא רק ללימודי תעודה מתקדמים בתחום ספציפי, אלא גם יעניקו לכם את המפתחות ללימודי תואר שני עם תחום התמחות שיאפשר לכם להשתלב בשוק העבודה עם שכר מכובד ותנאים טובים. העולם סובב סביב התקשורת כל הזמן ולפיכך זה הרי ברור שלעובדים בתחום זה יש ביקוש רב בתעשייה.

האם כדאי לשלב לימודי תעודה עם תואר ראשון בתקשורת?

במסגרת לימודי התואר אתם תלמדו בעיקר דברים תיאורטיים. אתם תתבקשו לחקור נושאים מסוימים כמו ההשפעה של תוכניות ריאליטי בעולם המערבי, מגמות מסוימות בעיתונות לאורך השנים או כיצד השפיע האינטרנט למשל על מערכת הבחירות האחרונה. לימודים תיאורטיים ומחקריים יסייעו לכם לקבל תעודת תואר ראשון מכובדת, עם מפתח לתואר שני ועם ידע נרחב בנושא תקשורת וראייה מזווית אחרת בכל הקשור בה. עם זאת, לימודי תעודה יעניקו לכם הכשרה ספציפית למקצוע שתוכלו להשתלב בו מיד אחרי הלימודים. האם אתם רוצים לוותר על אחד מהם? מדוע אם אפשר לשלב אותם יחד?

היכן ניתן ללמוד תקשורת?

היום ניתן ללמוד תקשורת כמעט בכל מוסד אקדמאי, החל ממכללות ועד אוניברסיטאות. חלק אומרים שתואר של אוניברסיטה הוא יותר יוקרתי ואחרים אומרים שתואר או תעודת מקצוע ממכללה המתמחה בתחום מסוימת הנה יוקרתית יותר מאשר תואר באוניברסיטה. הכול תלוי היכן אתם מחליטים ללמוד בסופו של דבר, אולם בגדול ניתן ללמוד תואר ראשון בתקשורת וכן לימודי תעודה ספציפיים הקשורים בתקשורת בכל מוסד אקדמי שתבחרו. זכרו כי לימודי תקשורת במוסד יוקרתי יכולים להיחשב פקטור רציני וכבד משקל בעת השתלבות בשוק העבודה.

כיצד נבחר היכן ללמוד?

ישנם כמה וכמה גורמים המשפיעים על היכן נרצה ללמוד את התואר והתעודה שלנו בתקשורת. בסופו של יום זה עניין של כסף וזמן אולם לא רק. אתם צריכים להחליט האם אתם יכולים או רוצים לשלב לימודים בחייכם במשרה מלאה (5-6 ימי לימוד בשבוע מהבוקר עד אחר הצהריים ולעתים עד הערב) או לשלב לימודי ערב עם עבודה במהלך היום כי המציאות מחייבת… דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא את תנאי הקבלה של כל מוסד אקדמי. לכל מוסד אקדמי יש תנאי קבלה משלו המאפשרים לימודי תואר בתקשורת. קחו בחשבון שתצטרכו לעשות מבחן פסיכומטרי ולהוציא את הציון הנדרש כדי ללמוד במוסד האקדמי שאתם חפצים בו. אם אין לכם זמן או כוח לעבור מבחן פסיכומטרי נוסף ולשפר ציון (בהנחה שלא צלחתם את המבחן בפעם הראשונה בציון הנדרש), הרי שתצטרכו להתפשר על לימודים במוסד אקדמי הדורש מכם ציון פחות גבוה של פסיכומטרי כדי ללמוד תארים אלה (אולם התעודה עשויה להיחשב פחות בעת סיום הלימודים בדרך כלל). דבר נוסף הוא שכדאי לבדוק את הקורסים, המרצים, הכיתות וכל מידע שאתם יכולים לאסוף על המוסד האקדמי שאתם רוצים ללמוד בו לפני שאתם בוחרים.

צילום: pixabay

פורסם על ידי