בית ספר מא’ ועד ת’

בית ספר מא’ ועד ת’

מהמעון ועד לצבא. בשכונות החדשות ילדכם יקבלו חווית חינוך חדשה ומקיפה שתלווה אותם מא ועד ת’.

בשנים האחרונות, בעקבות הקמת שכונות חדשות ברחבי המדינה וניסיון להקל על התושבים החדשים בהן, התפתחה דרך מהפכנית וחדשה בתחום החינוך. אנשי השכונות האלה ומנהיגיהן, מבקשים להפעיל מערכת חינוך שכונתית הכוללת מספר מערכות חינוך למגוון הגילאים הנמצאות באותו מתחם או במתחמים סמוכים. כך פעוטות, ילדי גן ונוער ירכשו השכלה תחת אותו המקום. בנוסף, מערכת זו מפעילה מגוון חוגים וצהרונים.

חיסכון וביטחון

אחד היתרונות הוא, שניתן למנוע בעיות של תנועה ופקקים בשעות עומס, כך התלמידים יוכלו להגיע הביתה במהירות ובבטיחות. חיסכון בזמן ההורה, שיוכל להשאיר את כל ילדיו באותו המתחם מבלי להסתובב בכל העיר ולעיתים לאחר לעבודה. כך גם אחים בגילאים שונים יוכלו לפקח אחד על השני ולחזור הביתה יחד. בנוסף, ילדי השכונה נמצאים במסגרות דומות ,מקבלים חינוך וכלים זהים, דבר שיכול להביא לצמצום פערים חברתיים.

חינוך מקיף

כדי לנהל מערכת חינוכית כמו שצריך נדרשים משאבים רבים, נדרש מתחם מספיק גדול בשטח הגיאוגרפי של השכונה, נדרשת השקעה כספית הן מצד העירייה והן מצד המדינה. כמו כן, כדי לדאוג לצרכים הפיזיים הרגשיים של הילדים, דרושים עובדים סוציאליים, דרושות מטפלות לגיל הרך, דרושות גננות, דרושים סייעות ומורים ואף צוות האחראי על תזונת הילדים וטיפול רפואי במידת הצורך.

מודל לחיקוי

עוד יתרונות שאפשר להפיק מיוזמה זו היא הפחתת התנהגות אלימה וונדליזם, הצגת מודל לחיקוי, שיתוף פעולה בין האוכלוסיות השונות. הבוגרים יוכלו להיות לעזר עבור הצעירים יותר. בסביבה בה נמצאים פעוטות וילדים קטנים, סביר להניח שהנוער הבוגר יגלה יותר סובלנות, חיבה ומנהיגות.

סיכום

אף שיהיו כאלה שיאמרו שאין זה בריא לסגור אוכלוסיות רבות באותו המתחם במשך שנים רבות, יש מגוון דרכים להתגבר על מכשול זה. ראשית, המתחם הגדול יכלול כיתות שונות הנמצאות במקומות שונים לפי גיל ושלב. שנית, המסגרות האלה מקבלות תקציב עבור טיולים וסיורים מחוץ לעיר, קייטנות וחוגים המפעילים חשיבה עצמאית, עידוד חשיבה רחבה וחשיפה לעולם שמחוץ לבית הספר ולבית. נראה שאחרי הכל, זוהי יוזמה מבורכת שתקטוף יותר פירות משאר תהרוס.

צילום: gettyimages.com

פורסם על ידי