הצגות לילדים ומבוגרים – שלל אפשרויות לכל הגילאים

הצגות לילדים ומבוגרים – שלל אפשרויות לכל הגילאים

הצגות והופעות הן תמיד אירוע משמח, במקרים רבים מרגש מאוד ולפעמים גם מלמד אותנו דבר או שניים על החיים ומספק לנו השראה אמיתית להתנהלות טובה יותר עבורנו. ישראל היא מדינה חובבת תרבות, ובהתאם ישנו שפע עצום של הצגות לילדים ולמבוגרים – ואנחנו רק צריכים לבחור נכון את מה שהכי מתאים לנו בכל נקודת זמן.

הצגות לילדים – עד כמה טווח הגילאים קובע?

כל הצגת ילדים מגיעה עם המלצת גיל. למשל לבני ובנות 5-7, לגילאי 6-12, לבני ובנות נוער (12-17), לקטנטנים (3-5) וכו'. כדאי לזכור שזוהי רק המלצה – ישנם ילדים בוגרים מכפי גילם שיכולים לראות הצגות המיועדות לבני 9-12 גם אם הם בני 8, ולא רק שהם יכולים אלא גם קרוב לוודאי שהצגה כזו תספק להם את התכנים המתאימים לשלב ההתפתחותי שלהם, ובדרך טובה במיוחד. מצד שני הצגה מצוינת שמיועדת לגילאי 5-7 יכולה אף היא להוות חוויה מוצלחת עבור בני ובנות 8, שאולי מצד אחד רוצים להיות גדולים יותר אבל תמיד שמחים גם לחזור לתחושות ולחוויות של הגיל הצעיר יותר. בכל מקרה כדאי לשתף את הילדים בבחירה: גם בגיל צעיר מאוד, כשעדיין אין את היכולת להבין באמת ולעומק את הנושא של כל הצגה ואת אופייה, יכולים הפעוטות להתחבר לתמונות מההצגה וגם להבין באופן כללי על מה מדובר ולהחליט אם הם מתחברים. פיתוח יכולת קבלת ההחלטות מסייעת לזאטוטים גם ליהנות יותר מהצגות לילדים וגם להתפתח באופן כללי.

מה תרצו לעשות – לצחוק, לבכות, לכעוס, להתרגש?

הצגות לילדים דומות למדי באופיין, וכמעט תמיד משלבות הומור עם רגעים דרמטיים, תובנות מעניינות עם רגעים מטופשים ובאופן כללי מפעילות אצלנו את כל החושים והרגשות. גם כשמחפשים הצגות למבוגרים אפשר כמובן למצוא מחזות שהבכי והצחוק שזורים בהם יחד, אולם ישנו גם מבחר רחב של הצגות עם אופי מובהק – קומדיות, דרמות, מחזות זמר, מחזות שמבוססים על סיפור אמיתי, מחזות שמבוססים על ספר ובעצם גם הופעות סטנד אפ הן סוג של הצגות שעומד לרשותנו כשאנחנו מתלבטים איך לבלות.

כדאי לקרוא מעט על כל הצגה ולהגיע עם ציפיות מושכלות – אין טעם להגיע להצגה שמוגדרת כדרמה משפחתית ולצפות לבדיחות, ומצד שני אין טעם לצפות לתובנות מעמיקות כשמגיעים לקומדיה קלילה. מומלץ להתעמק מעט באופי ההצגה ולא להסתפק רק בבדיקת שמות השחקנים, שהרי ייתכן שחקן קומי שמנסה את כוחו בהצגה דרמטית, ומצד שני גם שחקנים שמוכרים כדרמטיים יכולים להשתתף בקומדיות קלילות.

איפה כדאי לצפות בהצגות למבוגרים ולילדים?

הבחירה החשובה ביותר היא כמובן של סוג ההצגה (דרמה / קומדיה / מיוזיקל וכו') וכן של ההצגה הספציפית, אבל בנוסף כדאי לבחון גם את המקום שבו מוצגת כל הצגה לילדים או למבוגרים שאתם מתעניינים בה. אולם איכותי הוא מרכיב משמעותי בהנאה מהחוויה, וכך למשל הצגות בנתניה כדאי לראות בהיכל התרבות של העיר וכן באולמות אחרים שמתאפיינים ברמת גבוהה.

 

פורסם על ידי