תכירו: מטרו קוממיות של בת ים

מערכת דמוי מטרו | מתוך מצגת העירייה

מערכת דמוי מטרו | מתוך מצגת העירייה

מועצת העיר אישרה בישיבתה האחרונה את קידומה של תכנית להקמת מערכת להסעת המונים בשדרות הקוממיות. לחברי המועצה הוסבר שהמערכת נועדה בין היתר לתת מענה מהיר בין תחנת הרכבת הקוממיות לבין אתרים שונים ברחבי העיר, כך שתושבים יעדיפו תחבורה ציבורית על פני כלי רכב פרטיים. ראש העיר יוסי בכר ציין כי אזור הקוממיות וסביבתו צפויים לשנות פניהם, ועל כן יש לייצר כלי תחבורה רלוונטי שיישא בנטל של מאות ואלפי אנשים ביום. המערכת להסעת המונים מתוכננת לבצע היסעים מתחנת הרכבת ברחוב הקוממיות (שצפוי לשנות את שמו לשדרות הים) לכיוון דרך בן גוריון, ניסנבאום, ממשקי הרכבת הקלה ועוד.

בהמשך הישיבה, מהנדס התחבורה ירון לברון הציג לחברי המועצה חמישה פתרונות תחבורה חדשניים, חסכניים ומסקרנים. כך למשל הוצג "רכבל רוכב" בעל 26 מערכות פעילות ברחבי העולם מהן שמונה עירוניות; קרון דמוי מטרו בעל 39 מערכות פעילות ברחבי העולם מהן 11 עירוניות כאשר כל קרון כזה יכול להכיל 50-60 נוסעים; קרוניות עם סוללות נטענות בהן אין צורך במסילה, אך בעולם קיימות שתי מערכות פעילות בלבד מהן רק אחת עירונית; וקרון "מגלב" הפועל באמצעות שדה מגנטי.

בתום המצגת התבקשו חברי המועצה להצביע עבור המשך קידום הפרויקט. חבר המועצה איתי קרמר תהה מה באשר למערכת השאטלים המופעלת בעיר ואוספת נוסעים מתחנת הרכבת יוספטל לאזורי התעסוקה בעיר ובחזרה. בכר הסביר כי לא מדובר באותם אזורי פעילות, ולכן יש צורך במערכת הסעת המונים בקוממיות.

חברת המועצה קטי פיאסצקי תהתה כיצד ניתן להצביע על הפרויקט כאשר לא הוסבר מהו התקציב שעיריית בת ים תתבקש להשקיע בעניין. בכר ענה כי הפרויקט נמצא בהליך תכנון ראשוני, וכי בשלבים הבאים – בדיקת תחנות, צורכי הציבור ועוד יושקעו עשרות אלפי שקלים. בסופו של דבר כל חברי המועצה הצביעו בעד קידום הפרויקט מלבד פיאסצקי, שנמנעה.

הקרוניות השונות שהוצגו לחברי המועצה בישיבה | מתוך המצגת

הקרוניות השונות שהוצגו לחברי המועצה בישיבה | מתוך המצגת

פורסם על ידי