חדש באיכילוב: מערכת הדמיה לילדים בעמידה

מכשיר ההדמיה | צילום: ליאור צור דוברות איכילוב

מכשיר ההדמיה | צילום: ליאור צור דוברות איכילוב

מערכת הדמיה EOS, המבוססת על המצאה זוכת פרס נובל בפיזיקה בתחום מינון נמוך של חלקיקים, נכנסה לשימוש לראשונה בישראל בבית החולים "דנה-דואק" לילדים שבמרכז הרפואי איכילוב. מערכת EOS פורצת דרך בכך שהיא סורקת את החולה בעודו עומד, ומאפשרת שחזור תלת ממדי של הצילומים. המערכת קולטת סריקת רנטגן שמבוצעת בו זמנית בשני מישורים ולאחר מכן מסוגלת לבצע אינטגרציה של שני המישורים ולבצע את אותו שחזור תלת ממדי, כל זאת באמצעות קרינה במינון נמוך במיוחד.

לדברי ד"ר דרור עובדיה, מנהל המחלקה לאורתופדיה ילדים בביה"ח "דנה-דואק" לילדים, "הפחתת מינון הקרינה מועילה ומיטיבה במיוחד עם ילדים שצריכים לבצע צילומים לעתים תכופות, כגון ילדים עם עיוותי עמוד שדרה כמו עקמת. המערכת החדשנית מהווה, עבורנו הרופאים, את האפשרות הטובה ביותר לבצע מעקב אחר הילדים ולפקח על התקדמות המחלה".

בנוסף, המכשיר גם מפחית את הזמן שלוקח לבצע את הסריקה ל-10-25 שניות בלבד. טכנולוגית ה-EOS מספקת תמונות בגודל אמיתי, בקנה מידה 1:1 לתכנון כירורגי ולניטור מחלות עצם ומפרקים.

"צילומי התלת ממד של ילדים בעמידה מאפשר לנו הרופאים לראות בצורה מדויקת את עמוד השדרה ואת הגפיים התחתונות, את האינטראקציה בין המפרקים לשאר המערכת השלדית ובפרט עמוד השדרה, הירכיים והרגליים, כך שאנחנו יכולים להעריך את האיזון והיציבה ולבחון את העצמות, המפרקים והרצועות ממספר זוויות", מסביר ד"ר עובדיה ומוסיף כי "הדמיה מסוג זה מאפשרת לנו לראות את כל אזורי הגוף בצילום אחד במקום לחבר יחד מספר תמונות. הדמיה כזו מאפשרת לראות בצורה מדויקת את מערכת השרירים והשלד, דבר הנחוץ לאבחנה ולתכנון הטיפול".

פורסם על ידי