דיון מיוחד בעירייה: איך מטפלים באלימות וונדליזם בבתי ספר?

צריך גם מצלמות חיצוניות | תמונת המחשה

צריך גם מצלמות חיצוניות | תמונת המחשה

"נדבר על כל מה שקורה בבתי הספר בבת ים. אנחנו סובלים ממעשי ונדליזם, ואלימות מילולית ופיזית, אלימות ברשת. והשאלה מה אנחנו עושים עם זה" – כך פתחה מנהלת הרשות העירונית למניעת אלימות וסמים ואלכוהול, עידית גינדי, את ישיבת הוועדה למיגור אלימות בבת ים שעסקה בנושא "ונדליזם בבת ים". הישיבה נערכה לפני כשלושה חודשים וחצי והפרוטוקול שלה נחשף כעת. בראש הוועדה עומד ראש העיר יוסי בכר.

מנהלת תיכון שז"ר, חנה דלאון, טענה בישיבה כי "אלימות הייתה ותהיה". לדבריה, "אצלנו בבית הספר יש מצלמות וזה מונע אלימות. אנחנו לא סלחנים. אני חושבת שאלימות מילולית שממשיכה צריך לערב את המשטרה. כאשר המשטרה מעורבת זה מרתיע. אני מדברת על מקרים מאוד חריגים של אלימות, שאנחנו ממש פוחדים על הביטחון. לא לגלות רחמים, ללכת עם זה עד הסוף".

נציג המשטרה בדיון, אילן רוזינר, טען כי ישנה "עלייה קטנה" באלימות נוער במוסדות חינוך בבת ים. כך גם בעבירות רכוש במוסדות חינוך. הוא ציין כי בשנת 2016 נחקרו 27 בני נוער בחשד לוונדליזם בתיכונים. דלאון מנהלת שז"ר העירה: "אבל לא תמיד אנחנו מדווחים. היום למשל הגעתי בבוקר לבית הספר וראיתי שהפכו את כל הפחים שהתקינו לנו – וכל הזבל על הרצפה. מזל שלא שברו. זה קורה המון. אין לנו מצלמות חיצוניות, רק פנימיות. אני חושבת שאם היו מצלמות חיצוניות יכול להיות שזה היה עוזר".

ד"ר זיו חורב, סמנכ"ל חינוך ורווחה בעירייה, העירה: "לא בכל בית ספר יש (מצלמות). בבית הספר 'הרצל' יש לנו שוב ושוב ונדליזם, ואין מצלמות בכלל". מנהל השיטור העירוני, ניסים ונונו, הדגיש: כמות הוונדליזם בבת ים הרבה יותר גבוהה מהמדווח.

נציג המשטרה רוזינר הציע כי העירייה תגיש תביעות אישיות נגד ונדליסטים. "כיס זה כואב", הוא אמר, "תתבעו אותו, תתבעו את ההורים שלו. זה יעביר מסר שהילדים פוגעים בכיס של ההורים שלהם".

זכוכית-מנופצת650

בישיבה טען ונונו כי בתי הספר הבעייתיים ביותר הם "הרצל", "מילטון" ו"שרת", כאשר בשני הראשונים ישנו ונדליזם בכל סוף שבוע: אלכוהול, סמים, גרפיטי, שברי זכוכית, רשת צלייה קרועה, גרעינים, ספסלים שבורים. לדברי ונונו, לא תמיד הוונדליסטים הם נערים. "בגבול עם יפו זה יפואים שמגיעים אלינו", הוא אמר, "אפילו שרידים של קיום יחסי מין יש לנו שם". ראש העיר בכר ביקש שתוגש לו תוכנית לגבי שלושת בתי הספר הבעייתיים ביותר והעירייה תקצה תקציב לטובת העניין.

דלאון הציעה שהעירייה תוציא מכתב לכל מנהלי בתי ספר ותעניק להם גיבוי מלא בטיפול באלימות וונדליזם, "המנהלים מפחדים לפעמים להתעמת יותר מדי, יש כלפינו גם אלימות של הורים", היא טענה, "אם אני אצטרך להתלונן (במשטרה) על כל הורה שמאיים אני כבר לא מנהלת".

בתום הדיון סוכם כי העירייה תכין תכנית להתקנת מצלמות אמת ומצלמות דמה בבתי ספר, יודלקו אורות בבתי ספר במקומות שהדבר לא יפריע לתושבים, ומערכת החינוך המקומית תכין תכנית למניעת ונדליזם בבתי ספר.

פורסם על ידי