20 אלף מבקרים ביום הראשון של פסטיבל בת ים

תינוקות מגודלים | צילום: דן ידוב

תינוקות מגודלים | צילום: דן ידוב

עיריית בת ים מדווחת על למעלה מ-20,000 מבקרים בערב הראשון של פסטיבל בת ים לתיאטרון ואמנות רחוב. הפסטיבל נפתח אתמול (רביעי) ויימשך גם היום החל מהשעה 20:00. הכניסה חופשית לכל האירועים.

הטיילת של העיר היתה אתמול בשעת ערב גדושה בקהל רב שהגיע לצפות במופעים הנפלאים שהתקיימו לאורך הטיילת. היו שם רבים מתושבי העיר ואורחים מחוצה לה שהגיעו כדי לחגוג מתחת לכיפת השמיים את הימים האחרונים של חודש אוגוסט.

לפי היום הראשון, הפסטיבל ה-20 של בת ים, בניהולו האמנותי של אמיתי יעיש בן אוזיליו, זוכה להצלחה חסרת תקדים. כ-50 מופעים מהארץ ומחו"ל מופיעים בזה אחר זה בנקודות שונות בטיילת.

אמש, במהלך האhרועים' תזמורת הטבחים של תיאטרון אספלט הופיעה לצד תזמורת הבנות האיטלקיות מטוסקנה – נגניות כלי נשיפה, שתי התזמורות זfu לאהדה גדולה מצד הקהל, ונראה ששתי התזמורות מצאו גם שפה משותפת.

המופע "גליליאו" מצרפת, שמתרחש על גבי קונסטרוקציה תלויה על מנוף בגובה 30 מטר, זכה אתמול לאלפי צופים, שעמדו וצפו באקרובטים המספרים את סיפורו של המדען גליליאו (גם הערב ובמוצאי שבת בשעה 21.15).

הפעלולן סרגיי קלימקין קפץ מגובה שש קומות, כשהקהל מנסה בכל כוחו למנוע ממנו את הקפיצה, מאחר ולא זיהה את "ההצגה" הגדולה הטמונה בקפיצה של התעלולן המנוסה.

המופע גלילאו | צילום: דן ידוב

המופע גלילאו | צילום: דן ידוב

 

שפע של מיצגים, אקרובטיקה וקרקס, מוסיקה, וידאו, אנימציה, עשר הצגות יחיד שנוצרו במיוחד עבור הפסטיבל ומתמודדות על פרס ההצגה הטובה ביותר של הפסטיבל, מועלות במסגרת הפסטיבל. המתחם החדש של הטיילת בצד דרום, ובו המדרגות היורדות לכיוון הים, הפך למעין אמפיתיאטרון, כשחלק מהצגות היחיד מועלות שם, והקהל יושב על המדרגות בהמוניו ומתבונן בהן.

קיימים גם מופעים "רגועים", לשעת ערב מאוחרת, כמו אירוע בו 15 משוררים קוראים שירה ליד גלי הים, או גן מוסיקלי ענק ובו כלי נגינה מיוחדים שנבנו במיוחד עבור הפסטיבל על ידי אורן עילם, צמחים שנשתלו בין אריחי בטון, לולייניות שמרחפות באוויר, סוסים מוארים ששעטו ברחבי הטיילת מוחזקים על ידי בובונאים צרפתיים.

במוצאי שבת יעניק ראש העיר יוסי בכר את פרס "אביר הרחוב" לקבוצת "לופט געשפט" – קבוצה היוצרת מופעי תיאטרון לרחוב למעלה מ-30 שנה.

פורסם על ידי