שת"פ תרבותי: מיצג תלמידים מבת ים עם כוראוגרף אוסטרי

תלמידי בן גוריון בפעולה | צילום: דוברות העירייה

תלמידי בן גוריון בפעולה | צילום: דוברות העירייה

 

כ-30 מתלמידי כיתות ג'-ו' בבית הספר היסודי "בן גוריון" בבת ים הניחו ליום אחד את המחברות והספרים בצד, והפכו לרקדנים במרחב הבית ספרי. כל זאת כחלק מיוזמה משותפת של בית הספר למרכז מחול "כלים" בעיר והדרכת הכוראוגרף האוסטרי הבינלאומי ווילי דורנר הצפוי להגיע לישראל בשבוע הבא במסגרת אירועי פסטיבל המחול הישראלי.

במסגרת הסדנה, התלמידים יצרו מודל מוקטן בהשראת פרויקט הדגל bodies in urban spaces של הכוראוגרף דורנר – פרויקט שמהותו היא התערבות זמנית בסביבה העירונית ששואפת להצביע על מבנה פונקציונלי עירוני ולחשוף את צמצום אפשרויות התנועה וההתנהגות וכן את הכללים והמגבלות. היצירה מתבצעת על ידי שביל מתנועע של קבוצת רקדנים, המופיעים ומובילים את הקהל דרך מרחבים ציבוריים וציבוריים למחצה. הרקדנים יוצרים שרשרת של התערבויות פיזיות אשר מתארגנות במהירות ומתקיימות לרגעים קצרים, ומאפשרות לצופה לתפוס את המרחב והמקום המוכר בצורה שונה.

כחלק מתהליך ההכנה לקראת הסדנה, דורנר קיבל לידיו צילומים מתוך שטח בית הספר. הוא בחר מספר מרחבים ועמדות שבהן ניתן לבצע את המיצג. לאחר מענה על שאלות, הכנות וחימום, התלמידים ניגשו לעמדות והחלו ליצור מיצגים מרהיבים באמצעות השתלבותם באותם מיקומים שנבחרו מראש. התהליך כולו לווה ותועד, ובשבועות הקרובים הצילומים יוצגו כתערוכה קבועה בביה"ס.

חגית אייזיק, מנהלת בית הספר בן גוריון, הסבירה: "שיתוף פעולה זה נוצר מתוך אמונה שחשיפת התלמידים לתכנים שונים והעשרתם בהתנסויות שונות מהווה ערך מוסף החיוני להתפתחותם. היה מרגש לראות אותם משתתפים, ואני בטוחה שהחוויה הזו תלווה אותם עוד שנים רבות".

את יצירתו של דורנר אפשר לראות בימים אלה במסגרת פסטיבל הארנבת בבת ים (22 במרץ, 14:00 ו-17:00; 24 במרץ 12:00, 15:00 בשד' רוטשילד ליד כיכר המצבה). התושבים מוזמנים להגיע בהמוניהם.

 

אחד המיצגים של התלמידים | צילום: דוברות העירייה

אחד המיצגים של התלמידים | צילום: דוברות העירייה

פורסם על ידי