תלמידי "רמות" מתגייסים מחר להצלת התינוק ליאם טמיר

ליאם | צילומים באדיבות המשפחה

ליאם | צילומים באדיבות המשפחה

תלמידי י"ב בתיכון "רמות" בבת ים יערכו מחר (שישי) יריד אוכל שכל הכנסותיו הן תרומה להצלת התינוק ליאם טמיר. ביריד יקחו חלק התלמידים, המורים ותושבי בת ים. הורי התלמידים יעמדו בבוקר בשער בית הספר ויגייסו תרומות למען ליאם.

ליאם בן השבעה חודשים נולד בשבוע 30 במשקל 1.2 ק"ג עם מום נדיר בקנה הנשימה. מאז לידתו הוא מאושפז בטיפול נמרץ, בפגיה בבית החולים וולפסון. הוא סובל ממום מורכב המונע ממנו לאכול דרך פיו. לאחר מס' ניתוחים וטיפולים שעבר בארץ ולא צלחו, כעת הסיכוי היחיד שלו הוא ניתוח בבוסטון שעלותו כ-550,000 דולר. לשם כך יצאה המשפחה בעזרת עמותת "קו לחיים" למבצע גיוס כספים נרחב.

חלק גדול במבצע לוקחת פסיה טמיר. היא תושבת בת ים ונשיאת הדסה ישראל סניף נר הלילה בת ים, והחשוב ביותר – סבתו של ליאם. היום היא סיפרה לנו עליו: "ליאם הוא תינוק מתוק ומאוד מיוחד. הוא ילד חייכן, מקסים. אני משוחדת כי אני הסבתא, אבל בתמונות זה ניכר. אמא שלו אמריקאית ואבא שלו ישראלי, כך שיש בו שילוב מדהים. הוא מבין שפות. בהתחלה כשדיברנו איתו הוא לא הגיב, אז הוא נשלח לבדיקת שמיעה ואז הבנו שהוא מגיב טוב יותר לרוסית. האחיות בבית החולים מדברות רוסית וכך גם אנחנו למדנו לא מעט מילים".

מהי בעצם הבעיה הרפואית שלו? 

"מהיום שליאם נולד הוא אף פעם לא אכל, הוושט שלו לא מחובר לקיבה. ניתחו אותו וזה לא הצליח. ניסו גם לעשות צנתור דרך המעיים שלא צלח. בשניידר זה הצליח אך ליאם משך את הצינור החוצה. לאחר מכן ניסו שוב, אך זה לא הצליח. כעת הסיכוי שלו להיות כמו כל הילדים הוא לעבור ניתוח בבוסטון כדי שהוא יוכל לאכול ככל האדם, שהמזון ייכנס לו מהגרון ללא צינורות. מאז שהוא נולד הוא לא יצא מבית החולים, הוא לא ראה את הבית שלו, את החדר שעשו לו, הוא מכיר רק את אנשי הפגייה".

תינוק650

איך הבן שלך ואשתו מתמודדים?

"הם מאוד חזקים, יש בהם עוצמות שמגלים רק כשקורה דבר כזה. כלתי עובדת דרך המחשב בבית החולים ולפעמים היא הולכת לעבודה, הבן שלי מגיע מפגישה לפגישה וזה לא פשוט".

כמה כסף חסר לכם?

"חסר לנו כמחצית הסכום, בערך. אני מודה לאנשים הטובים על התרומות. אני גאה בעם ישראל ואני גאה במשפחה שלי, לכולם יש רעיונות איך לגייס עוד וכולם נרתמים. אני מקווה שנגיע בקרוב ליעד".

מחר תלמידי י"ב במקיף רמות יקיימו יריד אוכל למען ליאם.

"זה מעל ומעבר, אני גאה בהם, הם מקסימים. זה בזכות חינוך מהבית, חינוך של ההורים. ככה לומדים מהי נתינה. תודה תודה תודה".

אחת ממארגנות היריד היא תלמידת י"ב, שקד חודדה בת ה-18. "במהלך פגישה ביני לבין המחנך החלטנו לבצע פעילות של מעשה טוב. לאחר ששמענו על המקרה של ליאם טמיר מפי עוזרת הוראה בבית ספרנו, שהיא קרובת משפחתו, החלטנו פה אחד להתגייס למשימה ולאסוף כמה שיותר תרומות עבור הניתוח המורכב שהוא צריך לעבור בארה"ב. בעיני כולנו מטרת ההתרמה היא להפיץ, להלל ולשבח את פעילותה של עמותת 'קו לחיים' העוסקת בהתנדבות בסביבת ילדים חולים במטרה להקל על סבל החולים ולשפר את סיכויי החלמתם. המטרה השנייה היא העלאת המודעות למחלתו של ליאם והצורך בעזרה כלכלית, נפשית ורגשית להוריו ולמשפחה כולה. לצורך כך התגייסנו התלמידים להכין בבית מוצרי מזון ולהציעם למכירה. הכסף שייאסף ילך לתרומה".

צמיד650

חודדה מספרת עוד כי התלמידים הזמינו צמידים עם הכיתוב "כולנו נותנים חיים לליאם טמיר" כדי ליצור שרשרת אנושית של העלאת המורל, יצירת אחדות ושיתוף פעולה בן המשתתפים למען מטרה נעלה.

"זו הייתה החלטה שלהם, אלו ילדים מעורבים חברתית וכיף לראות את זה. יכולת הנתינה שלהם פשוט פורצת גבולות", אומרת קטי מגידיש, חברת הנהגת ההורים בבית הספר. "כל כיתה תהיה אחראית על דוכן אחד. הכסף מהמכירה ילך למען הצלתו של ליאם".

כך תורמים:

בהעברה בנקאית: חשבון בנק הפועלים סניף 532 חשבון 499328

שם חשבון: קו לחיים

עבור ליאם יצחק טמיר

לקבלת אישור תרומה יש להעביר את אישור ההעברה לפקס: 03-9215566 בציון שם וכתובת

בהמחאה: לפקודת קו לחיים, לציין בפתק מצורף שהתרומה עבור ליאם יצחק טמיר.

כתובת למשלוח: רחוב גונן 15 פ"ת מיקוד 49170

בטלפון: 03-9250505

 

סבתא-ואמא650אבא-ותינוק650

 

פורסם על ידי