עשרות תושבים התארחו בבית משפחות מהעדה האתיופית

צילומים: יואב פלי

צילומים: יואב פלי

עשרות תושבי בת ים ומבקרים התארחו השבוע בביתן של משפחות מהעדה אתיופית במסגרת פרויקט "בתים מבפנים".

המשפחות המארחות, שפתחו את ביתן לקראת חג הסיגד שנחגג בתחילת השבוע, סיפרו לאורחים על מורשתה של יהדות אתיופיה, על סיפור עלייתן ארצה, הגישו לאורחים כיבוד מסורתי וערכו עימם את טקס הקפה המסורתי – הבוּנה. טקס הבונה הינו טקס הכנת קפה, שאורכו כחצי שעה ובמהלכו קולים את פולי הקפה, טוחנים אותם, מבשלים את הקפה ומוזגים לאורחים שלושה ספלים, בזה אחר זה. את הבונה נוהגים לשתות פעמיים ביום, בבוקר ובערב.

האורחים שהגיעו לבתים, צעירם ומבוגרים כאחד, סיפרו כי עבורם היה המפגש חוויה יוצאת דופן שיחזרו עליה גם בשנים הבאות. הם גם ציינו כי אירועים כאלו חשובים, כיוון שהם חושפים את הציבור הרחב לתרבויות ומסורות שונות משלהם. בין האורחים היו גם ראש עיריית בת ים יוסי בכר ומחזיקת תיק החינוך אסתר פרון, שהתארחו במספר בתים.

מעיריית בת ים נמסר כי פרויקט "בתים מבפנים" הינו פרויקט של העירייה בשיתוף קהילת יוצאי אתיופיה בעיר, שמתקיים זו השנה השנייה. מטרתו היא לחשוף את הציבור הרחב למסורת, להיסטוריה ולתרבות של יהדות אתיופיה, שהיא אחת מהקהילות היהודיות הוותיקות, שעל אף הנתק הצליחה לשמור במשך 2000 שנה על מצוות היהדות ועל המסורת.

בשבועיים האחרונים קיימה עיריית בת ים את חגיגות הסיגד, במסגרתן נערכו עשרות אירועים לכל הגילאים במוסדות העירוניים השונים במטרה להביא את תרבות ומסורת יהדות אתיופיה לידיעת כלל הציבור.

בכר650סיגד650אירוח650

פורסם על ידי