מבצע גיוס תרומות להצלת חייו של הצייר יצחק לב טוב

יצחק לב טוב

יצחק לב טוב

משפחת לב טוב מבת ים מגייסת בימים אלה תרומות כדי להציל את חייו של אב המשפחה, יצחק, בן 68, אב לשלושה וסב לארבעה. יצחק הוא צייר ואמן, שהציג בתערוכות רבות ואף השתתף בביאנלה שנערכה בבת ים. בימים אלה הוא ממתין להשתלת כליה אך מצבו הולך ומתדרדר. 

"אבא כבר שמונה חודשים עובר טיפולי דיאליזה", מספרת בתו, ורדית לנדסמן לב טוב, "בכל שבוע שלושה-ארבעה טיפולים. מדובר בטיפולים ארוכים של כחמש-שש שעות, הכוללים המתנה והתאוששות. זה הופך ליום שלם בבית החולים. חוויה לא פשוטה. הבעיה היא שטיפולי הדיאליזה לא נותנים את כל המענה באשר לפעילות הכליה ולכן הוא זקוק במהרה להשתלה. אנחנו חתומים על כרטיס אדי, אבל לצערנו לאף אחד מהמשפחה אין התאמה כדי לתרום לאבא. יש גם תור ארוך בארץ של משהו כמו חמש-שש שנים, וחולי דיאליזה לא יכולים לשרוד שנים ארוכות כל כך.

"קודם לכן אבא היה אדם בריא מלבד סוכרת, והדיאליזה מחלישה אותו. מאז חודש אפריל בו הוא התחיל את הטיפולים ואף ערך את התערוכה האחרונה שלו בעזרתנו, הוא לא יצר יותר".

מה הרופאים שלו אומרים?

"הוא עובר בבית החולים וולפסון את הטיפולים והוא חייב לעבור את ההשתלה בקרוב. לצורך העניין, כרגע יש תורם מתאים בחו"ל אבל לנו אין את הכסף עדיין".

לצורך הטיפול בחו"ל שעלותו כ-800,000 שקלים פתחה המשפחה חשבון בנק דרך עמותת "קו לחיים". "כרגע הצלחנו לגייס 30% מהסכום אבל הדרך עוד ארוכה ואנחנו צריכים את העזרה של כל מי שיכול לסייע כדי שאבא יעבור את ההשתלה שתציל את החיים שלו", אומרת ורדית, "כל שקל יעזור, בבקשה תעזרו לו ולנו".

טלפון לתרומות: 03-9250505; או באתר האינטרנט של "קו לחיים"; או בהעברה בנקאית לבנק הפועלים סניף 532 חשבון 492803; או משלוח המחאה לפקודת "קו לחיים" רחוב גונן 15 פ"ת ולציין עבור יצחק לב טוב. התרומות מוכרות לצורך החזר מס לפי סעיף 46.

צילום: אלבום משפחתי

פורסם על ידי